Sanger Marit Bjørgen, forfatter & lesehest Edward Munch & brent barn skyr sår..

Reklame | iDeal of Sweden, Nelly.com via Adviral

Duoen Harm & Hegseth har holdt det gående med underholdende show relatert til underholdningsbransjen generelt og TV spesielt i en årrekke. Jeg er blod-fan, og elsker disse programmene. -Dog med ett unntak: Deres årlige kunnskapsquiz for Paradise hotel -deltakerne. At jeg da ikke bare skipper dette innslaget, er en urovekkende indikasjon på at jeg må ha en latent machosistisk side, da det er fysisk smertefult å få servert en så til de grader mangelfull allmennkunnskap. Nylig ble jeg imidlertid tatt på sengen ved at jeg fikk en quiz nr.2 rett i fleisen. -Denne gang av Ex on the beach -gjengen.. 

– Jeg er nå oppriktig redd vi står ovenfor en nasjonal krise.. –

 

foto: priv.

 

Her satt jeg altså og ante fred & ingen fare da jeg slo på nett-TV for å koble av med nevnte duo, da det var et par episoder jeg ikke hadde fått sett. Sjokket fra årets Paradise -quiz var endelig i ferd med å slippe taket, og den hinsides ignoransen jeg var vitne til på god vei til å bli sugd inn av hjernens vidundelige evne til å fortrenge det en ikke kan takle.. – Og BOOOM!! Som lyn fra klar himmel, ble jeg revet vekk fra Vegard Harm & Morten Hegseth i studio, og befant meg istedet ved entreen til EOTB noen uker tidligere med feststemte deltakere som så tilbake på meg gjennom skjermen. Inntil dette øyeblikket, levde jeg i lykkelig uvitenhet, og ventet kjappe stemningsrapporter og oppdateringer fra reality-gjengen som troner på topp i kategorien ‘galskap’. -Og i det mitt virituelle selskap består av Melina Johnsen kommer det: Paradise -quizzen er gitt et ekstranummer med denne gjengen, og i det eksakt samme øyeblikk dette nådde bevisstheten, visste jeg også hvor dette kom til å bære; Lukt til helvete.. 

 

 

foto: priv.

 

Og til helvete bar det!.. Så til de grader.. Jeg ble dermed kastet tilbake i sjokktilstanden med fornyet styrke i det nevnte frk. Johnsen besvarte spm. om hva Edward Munch er kjent for med at han leste ei bok.. -Derav fulgte nestemann opp med at han var da forfatter, var han ikke?.. Videre ble vi bla.a presentert for sangeren Marit Bjørgen, 90 -tallsserien om Brødrene Ingebrigtsen og at brente barn er begynt å sky sår og aske i stedet for ilden. – Her var tiden kommet for at helt for jævlig å bevitne til noe hinsides denne verden, da de såvidt fortrengte skrekkeksempler fra Paradise -quizzen fra noen mnd. tilbake veltet tilbake i bevisstheten i det spm lyder hvem som var Trumps forgjenger i Det hvite hus, hvilket blir besvart med Washington!.. Det var ikke til å holde ut, samtidig som jeg satt som fjetret i sofaen, så paralysert at jeg ikke engang var inne på tanken at det var i min fulle makt å hoppe over seansen.. Som nevnt, tyder denne tvangs-seingen på slike menneskelige lavmål på at jeg har en eller annen form for iboende machosistisk galskap.. Så her ble jeg altså sittende, mens minnene om spm. om navnet på den sittende presidenten ble besvart med “Ååååhh… Ehh.. Do.. Donald … Ehh.. Donald.Thhee..”, hvilket igjen trigget frem minnet om kjeksen Brexit, og så videre.. 

 

Det er grenser hva en kan komme unna med gjennom et søtt utseende..

foto: priv.  

 

Når store deler av et representativt utvalg av landets unge mellom 20 og 23 avslører en manglende allmennkunnskap jeg ikke ville trodd var mulig det ene året etter det andre, indikerer det at dette er normen blandt de som i dag tar steget inn i de voksnes rekker.. -Og dette gjør at det ikke lenger blir morsomt, men skremmende. For hvordan skal det gå med driften av AS Norge når en hel generasjon er så gjennomsyret av ignoranse at det er innrnfor normen ikke å vite slikt som navnet på landets statsminister?.. Hvordan i helvete skal vi kunne klare å beholde Norges anseelse internasjonalt når det å bli konfrontert med spm vedrørende våre mest fremtredende aktører på den internasjonale arena blir like fjernt som det ville vært for oss andre å bli spurt om å ramse opp de fiskearter vi har i norske farvann -på Latin!?? Voksne nordmenn som lever i den tro at Jens Stoltenberg fremdeles innehar statsministerstillingen i kongeriket, -Ja for hva faen er big deal med denne generalens sekretær i NATO?.. Da blir det jævlig mye å henge fingrene i for de normalt fungerende i denne aldersgruppen om ikke alt skal gå lukt til helvete, for å si det sånn.. 

 

Du tok nok munnen litt for full med dette utsagnet her, mr. Twain.. 

foto: ukjent v/google.  

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

This post contains adlinks from Adviral

 

 

1. HÄR / 2. HÄR / 3. HÄR / 4. HÄR / 5. HÄR / 6. HÄR

 

 

 

#ignoranse #uvitenhet #uskolert #allmennkunnskap #kunnskapsmangel #skole #skolering #kunnskap #kunnskapsnivå #ungdom #paradisehotel #vgtv #harmoghegseth #exonthebeach #norskungdom #landetsfremtid #nasjonensfremtid #kunnskapsquiz 

2 kommentarer
    1. deveny: Det samme lurer jegv på!.. For ikke snakke om at foreldrene kan jo knapt ha vekslet et ord med disse opp gjennom tenårene, for det burde jo ta max 5 min -uansett emne, før det kom frem ett el annet som gav seriøs grunn til uro??..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg