BARNEBOK???..

Reklame | Adviral

Foreldre, og alle som enten har den minste greie på barn, og/eller har vært et selv.. Dette her må jeg til bunns i..

 

Bildet, som i utgangspunktet er tatt av DF-Foto, er [i aller høyeste grad] moderert/photoshop’ed.. 

 

Det har seg nemmelig slik at jeg for en tid tilbake mottok følgende fil, med spørsmålet; “Dette her må da være den mest upassende barneboken noensinne??..” -Og når til & med JEG blir rådført i et barnerelatert ‘issue’.. – Ja da er det virkelig krise!.. (Klikk bildet under)

 

[ADVARSEL: Kan fremkalle kraftige latteranfall!..]

 

Hovedgrunnen til at jeg ble innkludert i rådføringen, var etter alt å dømme at jeg har svært høy toleransegrense for hva som er ‘innafor’. Tanken er da at dersom hun som f.eks ville lært ungen å banne på rett måte i stedet for ikke å banne, da dette syntes å være fåfengt, syntes det er drøyt, -da kan en trygt gå ut fra at det ER drøyt..  

Jeg er derimot nysgjærrig på hva leserne mine syntes! Ville du kjøpt/lest denne boken for dine barn?? 

 

Atter et bilde, dog bare et ‘selfie’ denne gang, som er betydelig moderert/photoshop’et.

~ ~ ~ 

 

Sjekk dette! En mengde Hudpleie & parfymeriartikler fra verdens ledende merker til kr. 0,-

 

 

#barn #barnebok #barnevennlig #humor #forbarn #barnelitteratur #bok 

 

 

7 kommentarer
    1. Ja jeg er sprø, ser ikke noe problem med dette. dette er uskyldig. Har du sett Harry Potter filmene, der snakker vi om ting som ikke passer for barn. Noen små baller er ikke noe problem i min bok, om jeg bare klarer å holde ansiktet stramt når jeg leser høyt 🙂

    2. deveny: Du må jo være like gal som meg, du (ha ha ha)

      I teorien er jeg med på det du sier.. Det er bare at jeg ikke kan se hvordan dette med å holde masken igjennom denne boken skal kunne la seg gjøre! Jeg må i det minste ha en lydfil som bevis for å kunne tro de som ev. måtte si de har kommet velberget gjennom setninger som f.eks; “Wow! Your balls are so big, I can’t even fit them in my mouth!” og “She squeezed my balls so hard, they looked funny”, osv, osv – Og om en ikke har sprukket nevneverdig før, så må en jo jaggu være overmenneskelig for å klare; “My mum’s always yelling; ‘Louis! Get those balls out of your mouth before you choke!” (ha ha ha) 😀 😀 😀

    3. Tja,hvorfor ikke.
      På 70-80 tallet hadde de jo bøker for barn,hvor stortsett alle var nakne.
      Husker ikke hva de het i farten,men husker de var ganske vanlige
      La oss ikke glemme Hoa hottentott, når vi er inne på PC

    4. Phantomblue: Vokste opp på 80 -tallet jeg oxo, så nå må jeg jo bare google! Det er jo gjerne slik at en ikke biter seg merke i ting når det har vært normen i den perioden.. -Også Hoa Hottentott?? (ha ha) Den husker ikke jeg, så den har muligens vært før min tid. -Ellers så var foreldrene mine veldig pådet at det svenske barne-TV var så himla mye bedre, så det var STV som var hovedkanalen for oss.. Der var det jo Trazan Apanson, 5 myror er fler enn 4 elefanter, osv hvor vi lærte tall & bokstaver og greier 🙂

    5. Blodig uretferdig! (legge seg ned å sparke +Grine ) Jeg hadde bare NRK,så jeg voxte opp med terpautiske NRK Barne tv(grøss)
      Hoa hottentott=en sang av T.Egener mener jeg, Ble mer eller mindre bannlyst i det 20 århundret pga den er ikke PC nok.
      Tror svergie var mer optatt av å lage barne tv. VS Nrk som var mer opttat av terapautisk barne tv.
      Trond viggo & co etc.
      De hadde jo monopol,så de kunne vel sende akkurat hva de ville

    6. Phantomblue: Ja, ikke sant.. Det eneste norske barneprogrammet jeg husker sånn sett, er Portveien 2, men at jeg irriterte meg grenseløst over den idiotiske giraffen (he he).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg