Dine nakenbilder, ditt ansvar!..

Reklame | Adviral

 

Ikke sånn å forstå at det på noen måte er greit å stjele, hvilket like fullt gjelder private bilder fra en mobil som for alt annet. Likeså finnes det et gudjammerlig antall tyver der ute, og tyveri av ymse slag er et problem som vil vedvare. Dette er bare noe vi må forholde oss til. I praksis, vil det si at hver og en av oss er ansvarlig for å ta de nødvendige grep for å forhindre at en blir bestjålet. Det er jo f.eks bred enighet om at den som forlater bilen med tenningsnøkkelen i, har seg selv å takke når tyven setter seg inn og kjører avgårde. Forsikringsselskapene kjører som kjent knallhardt på denne filosofien ved redusert, og i værste fall bortfall av utbetaling der det ikke er tatt de nødvendige grep for å forhindre tyveri. Disse har imidlertid en tendens til å dra dette alt for langt, men det er vel iallefall bred enighet om at det er vanskelig, om ikke umulig å sympatisere med en tyveriutsatt som har gjort fint lite til ingenting for å beskytte seg mot dette.  Det samme mener jeg gjelder de som har telefonen full av private bilder som ikke engang er sikkerhetskodet som ender opp med å få disse spredt på nett. 

 

 

Av den grunn, var jeg ute av stand til å oppdrive den store medlidenheten og sympatien med håndballspilleren Nora Mørk da det i fjord rundt disse tider ble en kjempesak av at private bilder av henne var kommet på avveie etter at noen hacket telefonen hennes. Mens hva som syntes å være befolkningen forøvrig satt med blødende hjerter da en gråtkvalt Mørk proklamerte at hun var knust & ødelagt, satt jeg der som en annen psykopat og ønsket jeg kunne ha røsket tak i dama gjennom skjermen, og spurt hvorfor i helvete hun gikk rundt med disse bildene på telefonen!?.. Når en attpåtil har vært et kjent ansikt i drøssevis av år, burde en vel være inneforstått med at den generelle risikoen vi alle løper ved å ha usikrede bilder liggende i telefongalleriet økes ytterligere når en er kjendis! Mariann Aas Hansen & Kåre Konradi, hvilke utgjorde den første store saken hvor kjentfolk var blitt frastjålet bilder som så ble spredt, kan forsåvidt unnskyldes da dette er mange år siden. I dag, vet selv den største imbisil at bilder er best bevart på disk, i photos, eller whatever nettsted hvis app er å finne på første side på enhver mobiltelefon produsert etter 2010. Om du på død og liv vil ha bildene på tlf, finnes det låsesystemer som innebærer at en må taste en kode for at de skal kunne vises.

 

Walt Disney

 

Nå som vi går mot slutten av det herrens år 2018, er dette noe jeg mener burde være like klokkeklar viten som det at det lønner seg å låse hus, bil, sykkel, osv, osv m.h.t redusert risiko for tyveri.. 

Personlig begriper jeg ikke hva folk på død og liv skal ha nakenbilder av seg selv for, og har heller til dags dato ikke tillatt noen å forevige meg uten en tråd, men det er nå engang meg.. Undertøy/bikini har jeg overhodet ingen problem med, hvilket innebærer at jeg heller ikke har noe problem med en eventuell spredning av sådane. At det derav, så vidt meg bekjent, ikke eksisterer noe materiale som kunne bli spredt til min fortvilelse, er den aller sikreste måten å forhindre at det skjer. Men folk er [heldigvis] forskjellig, så også på dette området.  Med andre ord; Jeg dømmer ingen for bildene deres, men det er ikke noe poeng i å komme til meg for sympati dersom de kommer på avveie pga at du har flakset rundt med disse på mobilen uten noen form for sikring! Vi har rett & slett kommet dithen hvor du så absolutt burde visst bedre..

 

~ ~ ~ 

 

 

 

#tyv #tyveri #hacking #bildetyveri #bilderpåavveie #privatebilderpåavveie #internett #nettmobbing #sikkerhet #beskyttelse #samtykke #utensamtykke #samfunn #samfunnsproblem #krenkelseavprivatlivetsfred #samtid #krenkelse 

3 kommentarer
    1. kunne ikke vært mer enig!! folk som stjeler bilder og sprer de er noen tapere, men de vil være der uansett og det er vårt ansvar at det ikke skjer med oss. Vedig bra!!! <3 Klarer heller ikke ha noen sympati for de menneskene, når de selv tar nakenbilder og på død og liv lagrer dem og er så naive som de er...

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg