Godhjertet ghosting..

Reklame | Adviral

 

df-foto 

 

Hva som i dag faller inn under ghosting-begrepet, er nemmelig alt fra hva som ‘i gamle dager’ [les; 3-4 år siden] ble referert til som ‘å bare la det koke bort’ til ren ‘silent treatement’ av hva som må kunne betegnes som en kjæreste. – Og det er her jeg mener det er en enorm forskjell. – En forskjell som nå syntes å være visket ut om en legger de utallige spaltemetre som er skrevet om fenomenet de siste årene. 

Først og fremst, må en ting være klart; Det er på ingen måte greit å avslutte en forbindelse som har strukket seg over en viss tid, slik at det begynner å ligne et forhold, ved å gjøre seg utilgjengelig. Om en f.eks får ‘kalde føtter’ etter et par-tre uker med ganske intensiv dating, har en kommet dithen hvor det ikke er noen vei utenom å avslutte det hele ansikt til ansikt. Jo nærmere en har kommet dithen hvor relasjonen kan ansees som et gryende forhold, desto mer følelsesmessig bundet blir man, og med dette følger også et ansvar for å gjøre det klart for den andre parten hvor en står. Det finnes nok av de som benytter seg av denne løsningen etter måneder med dating fordi de ikke har guts til å stå frem å si det som det er. Her snakker vi er feighet på et uoverstigelig nivå, og er derav ikke hva jeg refererer til i denne sammenhengen. Men om det derimot ikke dreier seg om mer enn noen få dater, mener jeg imidlertid at ghostingen fortjener å bli sett på fra en annen vinkel.. 

 

Love Therapy and relationship recovery counseling concept as two empty trees shaped as a human head attracted together as a devoted loving couple with kissing lips resulting in a return to a healthy passionate ralation.

tinypic.com

 

La oss være helt ærlige her: I alt fra dating til ekteskapsbrudd, utgjør såret stolthet som regel en langt større del av den depresjonen eller nedstemtheten [alt etetter å ha blitt ‘dumpet’ enn de fleste vil vedkjenne seg. Når det kommer til kortvarige relasjoner, tør jeg påstå at dette er den dominerende faktor kontra bruddet på forbindelsen med den respektive personen. Her befinner vi oss på et stadie i dating-prosessen hvor vi kun har kunnet konstantere at vedkommende tiltaler oss utseendemessig, og det enda ikke er gitt noen indikasjoner hva personligheten angår som utelukker at dette kanskje kan lede til noe. Samtidig er sivilstatusen fremdeles singel, og det er derav f.eks fremdeles å anse som greit å holde en uendret kontakt med eventuelle flirter og beundrere. Men hvor flyktig og fersk den gitte relasjonen måtte være, er det fremdeles ‘noe’ med dette å bli ‘dumpet’ som setter oss ut, og i disse tilfellene, setter en ut i en uforholdsmessig stor grad, for å si det slik. -Og det er denne uforholdsmessige graden av sårede følelser all min erfaring tilsier en kan spare den andre parten for ved bare å trekke seg tilbake, og la det hele ‘koke bort i kålen’ som det heter seg. Jeg har selv gjort dette bevisst helt fra jeg begynte å date for at den respektive fyren skal kunne komme unna det hele med ‘æren i behold’. Et overveldende flertall av mine kortvarige forbindelser har skjedd på denne måten, og somregel tas tegningen såpass raskt av den andre parten at det rett og slett ikke huskes som annet enn noe som bare ‘kokte bort’, og ikke ble noe av. – Altså; Ingen taper ansikt, og dermed heller ingen sårede følelser å snakke om, hvilket i flere tilfeller også har avstedkommet med et vennskap. 

 

df-foto 

 

Ingenting vi møter på i denne verden er enten sort eller hvitt. – Det vi har å forholde oss til, et utall nyanser av grått, og som for alle andre fenomen og issues, gjelder dette selvsagt også for dating-fenomen, uansett hvor ensidig de legges frem for oss.. 

~~~ 

 

 

 

 

 

#ghosting #dating #date partnerskap #parforhold #singelliv #dårligoppførsel #anslutteforholde #brudd #bryteforhold #såredefølelser #kjærlighetssorg #dumping #forhold #kjærlighet #sexogkjærlighet #romantikk #relasjon #forbindelse #romanse #følelser #kjærlighetsforhold #samfunn #kultur #datingkultur #samtid 

 

4 kommentarer
    1. Før jeg giftet meg så var jeg med på alle varianter av dette. Jeg har både ghosted og blitt utsatt for det samme. Alt er lov i krig og kjærlighet…
      Jeg vet ikke hva som ee riktig eller galt het. Tror ikke det finnes noe svar.

    2. Jeg har også tidligere skrevet om Ghosting på min blogg, da vedrørende vennskap. Ghosting kan være veldig stygt, men du er god som også kan se det litt i et annet lys. For meg har ordet egentlig bare en negativ betydning. God helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg