I påvente av overgang til WordPress…

 

 

Siden jeg fremdeles blogger fra Bloggsoft, mens Blogg.no’s hjemmeside er oppdatert og derav forbundet til den nye blogg-plattformen WordPress, vil det si at kun de bloggene som er blitt overflyttet får innleggene sine publisert. 

For oss andre, innebærer ventetiden at vi kun har Facebook-gruppene igjen som publiseringskanal, hvilket for mitt vedkommende har ført til en reduksjon av sidevisninger på et sted mellom 2/3 og 3/4. Derfor anser jeg det som like greit å vente med å legge ut innlegg før dette er på stell, hvilket jeg håper vil være rett rundt svingen..  

 

 

19 kommentarer
    1. Ingenting har skjedd for meg heller. Har hatt kommunikasjon med dem og de sa for flere dager siden at alt straks var ok… Ikke hørt et pip om konvertering, og bloggen min vises ikke overhodet 😝 Jeg tror jeg har litt rett med innlegget om at de ønsker oss vekk…

    2. Hverdagsklikk: Ja, nå begynner jaggu jeg å lure på hva de driver med oxo.. Jeg mener.. Det er jo ikke sånn at de flytter hver blogg manuelt, heller! Jeg er redd det har kommet dithen hvor det forårsaker en generell ødeleggelse i hht hva vi har oppnådd med bloggen, og ikke bare dette ‘set-back’et i de dagene det står på. Om dette vedvarer til over helgen, tenker jeg det kanskje kan være like greit å flytte hele driten..
      Om det er en kalkulert prioritering, tenker jeg det oxo kan være genren vi tilhører som er greia.. Det er jo en vesensforskjell på samfunns-/aktualitetsblogger og de øvrige bloggene, og jeg har derfor lurt på hvorfor ikke denne gruppen står med en egen listeoppføring på hjemmesiden siden jeg begynte. Det er såpass at det er på grensen til hva som kan settes i samme kategori, egentlig.. Generelt er f.eks billedbruk ansett å være blandt det essensielle som definerer bloggkonseptet, mens hos samfunn & aktualitetsblogger kan de knapt sies å spille noen rolle i det hele tatt. -Mange har jo ikke engang bilder!

    3. Så jævlig. Savner innleggene dine. Går hele tiden å lurer på hva som kommer fra deg 🙂
      Du kan få lov å skrive et gjesteinnlegg hos meg mens du venter. Noe skikkelig sprøtt 🙂

    4. Hvorfor tror du jeg flyttet bloggen min. 🙂
      Prioriteringene til de på blogg.no er jo helt klare – kun de “kjente” bloggerne kommer i første rekke.
      Blogg.no har jo alt merket et tap (økonomisk, men også ellers) alt.

    5. Rikard S. Larsen: Jeg har liksom tviholdt på å gi de ‘the benefit of the doubt’ helt til nå, jeg da. Grunnen er rett & slett at jeg ikke kan forstå annet enn at det mest lønnsome for blogg.no må være at så mange blogger som mulig får høye besøkstall, og dette kan kun oppnås ved at de markedsføres.. Jeg mener.. De etablerte bloggene gjør jo ingen forskjell ut av hvorvidt de publiseres eller ei, for de huskes av en fast leserskare, mens det har alt å si for oss ‘nykommerne’ som er på vei opp & frem. Jeg er ingen økonom, men såpass bed.øk & markedsføring-skills har jeg iallefall (hehe).. 😛

    6. Ja, det er prioriteringene som er feil.
      Selv brukte jeg nok rundt en 500 – 1000 kr hver måned til blogg shouts på blogg.no
      Men det er inntekter de nå mister, og tenk da alle de andre bloggerne som ikke lengre sender blogg shouts etc.
      Blogg.no kan ikke fortelle noen med litt økonomisk utdannelse at de få “topp” bloggerne bidrar like mye i forhold til blogg shouts – men kanskje litt mer en de små i forhold til lesere (og da ser reklame) og klikk på anonser som da blogg.no får betalt for for hvert klikk – men også disse vil øke med lesing av de små bloggerne.
      Selv har jeg jo aldri hatt noe særlig med reklame og reklame linker i mine blogg innlegg – kun de reklame innlegg som kommer opp fra blogg.no hos de som da ikke har add-blocker og tredjeparts tracing sperre.
      Ha en flott dag 🙂

    7. deveny: Det hadde jo vært litt gøy med et par velvalgte ord om denne likeså spesielle som overstrømmende nestekjærligheten som råder blandt folk nå i desember; Det er liksom ikke måte på sympati som ‘Ola & Kari’ plutselig får for mennesker de ellers ikke engang ville nedlate seg til å bli sett død med i det øyeblikket støvet blåses av adventsstaken..(?)

    8. Rikard S. Larsen: Ja ikke sant!
      – Og det er nettopp for økt annonseverdi det klart mest lønnsomme for blogg.no vil være om så mange blogger som mulig vokste seg så store som mulig. -Og hvorvidt dette lykkes, ligger faktisk hovedsakelig i deres hender!
      Jeg begriper faktisk ikke hvordan det kan ha seg at det i en såpass stor bedrift ikke finnes folk som skjønner at det er de nyetablerte bloggene som bør prioriteres i hht profilering & utlysninger! Jeg mener.. Det er ett fett for folk som f.eks Sofie-Elise og hun Raad-dama hvorvidt innleggene deres utlyses, da de har faste følgere som besøker de uansett, mens det for de nye betyr en gjevn økning av kr. i kassen over lang tid..

    9. Hei igjen! Har fått et nytt svar fra dem igjen i dag. Spurte rett ut hvordan de virkelig kan ødelegge for småbloggerne og ikke ha en eneste kanal ut som disse vises på. I tillegg spurte jeg også om bloggshout-muligheten. Men nei, fikk til svar at dersom de skulle flyttet alle bloggene på en gang så ville systemet krasje…. Har det ikke gått litt mange dager nå? Dette kommer til å føre til et mannefall blant småbloggerene, og jeg begynner å få konspirasjonsfornemmelser. Hvorfor i heite fører de over de som er laget av plastikk og fake først, og som ikke har en dritt å fare med? Det har dessuten blitt masete å kommentere på de bloggene sommer flyttet over. Det kreves mailadresse og avkrysning av «jeg er ikke en robot»-typen. Hvor mange småbloggere vil ha denne sensureringen? Hva kan vi gjøre og hvilken plattform kan vi enkelt flytte til? Jeg kommer til å skrive styggere og styggere mailer til blogg.no hvis dette fortsetter. Er lei… Klem til deg!

    10. Hverdagsklikk: Djeeze!.. Det er vel strengt tatt ikke snakk om ‘på en gang’ når det er gått halvannen uke siden de begynte (haha). Om et selskap som leverer nettjenester ikke klarer det på ei uke, vil jeg vel anbefale en real oppgradering av systemet mens de først er i gang..
      Dessuten er det intet som er opplyst om at enkelte bloggere skal gå forran andre, hvilket gjør det påfallende at alle som figurerer gjevnlig på topp 30 “tilfeldigvis” havnet i første pulje! Men når det er sagt.. At de gir faen i oss, er i det minste noe jeg i & for seg FORSTÅR. Det jeg derimot IKKE forstår, er hvordan et såpass stort selskap tydeligvis ikke en gang sitter på det minstemål av bedriftsøkonomisk kompetanse det kreves for å skjønne at dette er å handle mot EGNE interesser! Jeg mener.. De som nå blir publisert på hjemmesiden, ville dratt inn tilnærmet det samme antall sidevisninger -og ditto annonseverdi uansett, mens det for meg & mine likemenn innebærer et daglig tap av besøkende på alt fra 100 til 300 sidevisninger! – Om jeg er spesielt begavet som innser dette, er det iallefall jævlig stusslig stilt for den menneskelige intelligens (haha). At de driter i deg & meg er nå en ting, men at de handler mot egne interesser, er jo helt sprengt!..

    11. Min er enda ikke flyttet, ferdig jeg nå. De påstår de flytter 100 hver dag. Kan det ta så lang tid?

    12. Hverdagsklikk: Ikke min heller.. Lurer på hvilke kriterier de går etter når de har tatt seg av listetoppene/Side2 bloggerne? Jeg mener.. De har jo flyttet folk som ikke har blogget her på evigheter!

    13. Hverdagsklikk: Oxo 100 pr.dag?? – 100!??.. Det må jo bety at de flytter over en & en ‘for hånd’ det, da!?.. Det skulle jo serr ikke vært mulig! Vi befinner oss tross alt i et av klodens aller rikeste land i det 21. århundre her, og ikke i fuckings Uganda under krigen!! Helt tragisk, rett & slett.. 🙁

    14. Hei! Du ser ut til å være flyttet over nå, herlig, min er ikke flyttet. Utrolig at de får holde på sånn. Når man sender mail får man svar av samme person hver gang, altså ingen mulighet til å informere ut om misnøyen med blogg.no…..
      I ditt kommentarfelt må man nå bruke mail (min er fiktiv)for å kunne kommentere, så gratulerer, du er videre!

      1. Ja, jeg skulle nå bli blandt de som ble flyttet over. Men det gjør ingen fra eller til på at måten ting blir gjort på, ikke er greit. Det har satt min blogg tilbake, men det er jo som ingenting å regne sett opp imot at de har herpet mange andres.. Ut fra hva jeg har kunnet få med meg, later det til at det faktisk er sykt mange blogger, din innkludert, av høy kvalitet som vrakes, og antagelig forsvinner sammen med bloggsoft..

    15. Jeg har begynt å bruke PRO ISP med WordPress
      Det koster meg totalt ca 10-15 kroner per måned og den er lynrask i forhold til blogg.no også får man det reklamefritt! Det er verdt det, ellers kan du gjøre som meg og legge inn reklame så tjener jeg egne penger 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg