9 shades of Gry!

Det er i grunnen helt utrolig hvor mye hårfargen har å si for en persons utseende. Selv har jeg farget håret helt siden jeg fikk mine første striper da jeg var i 10-11 årsalderen, og mitt ‘by far’ mest dramatiske stunt på hårfronten er definitivt da jeg gikk fra blond til brunsvart. Det værste som har skjedd meg på hårfronten, var imidlertid da jeg fikk farget håret rødbrunt i forbindelse med et modelloppdrag, og det hele gikk fra grusomt til full krise da avfargingen resulterte i en sånn kloakkvannsgrønn farge, og ikke hadde annet valg enn å klippe over halve lengden..
Nå finnes det gudsjelov apper som gjør at vi kan sjekke utkommet av hårfarger på forhånd slik at hår slipper å ødelegges! – Og jeg har lekt meg litt med en av disse, hvis utkomme fra div hårfarger følger her.. 

 

Originalversonen av bildet som er benyttet i eksperimentet

 

Nå skal det sies at jeg hadde fått lagt en full fotomake-up for shooten dette bildet stammer fra, samt at det både er besørget at lyset treffer ideelt for mitt ansikt i tillegg til at siste hånd på verket er gjort i Lightroom, som seg hør og bør. Følgen av dette er jo at differansen mellom kledelig og ukledelig blir mindre graverende, for å si det sånn, enn om realismens styggdom ikke var kamuflert på dette viset. Men siden det enten var dette eller et bilde som ville ha påkrevd et filter for mindreårige grunnet en reell risiko for traumer som viser meg rett frem med utslått hår, så.. 

 

Tro det eller ei, men dette er faktisk ganske så ‘spot on’ hvordan jeg så ut i hva som må ha vært et sted mellom 1½ – 2 år da jeg tok ‘100 mil-steget fra blond til sort i 19-20 årsalderen. – Utkommet var at jeg knappest kunne møte et nytt menneske uten at min [angivelige] ekstreme likhet med Disney’s snøhvit (jepp, jeg snakker om den i tegnefilmen på julaften). Når jeg ser mitt mørkhårede ‘selv’ i dag, ser jeg jo meget vel hvor de kom dra!..

 

Utgangspunktet for gårsdagens eksperimentering, var imidlertid at jeg syntes de sølvgrå hårfargene, med eller uten pasteller, er helt fantastisk fine. Jeg har derfor lenge hatt lyst til å gå til anskaffelse av en av disse fargenyansene selv, men har faktisk feiget ut i siste liten hver eneste gang av redsel for at det grå vil få meg til å se gammel [og grå] ut istedenfor, og at pastellnyansene bare vil bli patetisk på en som tross alt er over 22. – Og da jeg endelig kom på at slikt som hårfarger kan testes ut i apps og skred til verket, så stoppet det ikke med de aktuelle fargene, for å si det sånn! En kan vel trygt si jeg tok av litt..

 

Når sant skal sies, syntes jeg selv både den pur sølvfargede og den med isblått- og lyslilla i later til å kunne funke riktig så bra slik de tar seg ut på bildet. Men nå har faktisk bilder en tendens til å lyve litt til min fordel i utgangspunktet, pluss at jeg for dette har gjort alle tenkelige stylinggrep og kamera/lys-settinger og plasseringer for at det skal lyve enda mer, for å si det sånn.. Dessuten er det jo også en kjensgjerning at vi mennesker er elendige på å se vårt eget utseende i et objeltivt lys, og derav ute av stand til å foreta en bedømning å kunne vie sin lit til sånn uten videre. Men det lover jo i det minste ganske så godt, så jeg er dermed svært så håpefullt optimistisk forran den ultimate testen hvor fargene testes ut på et fullstendig ufikset og uredigert ‘selv’ og de naturlige skavanker derav får ytt sin innflydelse for fulle mugger, for å si det sånn..

 

Denne mintvarianten var overraskende kul, og er absolutt ikke noe jeg utelukker etter at jeg eventuelt har ‘blitt litt varm i trøyen’ dersom jeg skulle ‘passere’ hva denne fargegenren angår..

 

..- Men noen rosatoner vil det iallefall ikke bli med det første, selv om de utprøvde nyanser i seg selv står bra til ansiktet mitt. Rosa blir rett og slett typ malplassert på et voksent menneske med behov for å bli respektert, og å ha gehør for sine uttalelser..

 

Avslutningsvis, sørget jeg for å få bekreftet at varme farger skjærer seg fullstendig til min hudtone. – Nå kan det imidlertid godt være du slett ikke syntes det ser så værst ut her, men her kan jeg for det første henvise til de nevnte grep i forskjønnelsens navn som ble tatt i forbindelse med at dette bildet ble tatt. I tillegg ‘varmet jeg opp’ både sminke- og øyenfarger i Photoshop for å se det best tenkelige utkomme i disse fargene (uvitende på dette tidspkt. at jeg ville benytte bilder fra denne eksperimenteringen i bloggsammenheng). Alikevel syntes det i allefall for meg soleklart at de kalde fargene er de desidert mest kledelige, men ‘moro var det lell’!

 

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg