Aldri fornøyd!

Man skal ikke lenger enn et års tid tilbake, så var jeg ‘happy as a horse’ bare jeg kom blant de 100 på topplisten.. For en måned eller to tilbake, var topp 50 huge mens topp 70 var helt OK. I dag, derimot, råder det misnøye av kriseformat for ikke å være blant topp 40.. Jeg evner kun å glede meg over fremgang i typ 15 minutter før kravene for å bli fornøyd med egen innsats øker.. Vil jeg noen gang kunne bli fornøyd? – Og er denne kravstorheten mht egen innsats og prestasjoner nødvendigvis negativ?.. 

 

 

For å ta det første først, so to speak; Når jeg først kommer inn i ambisjon/konkurransemodus, kan det meget vel være at jeg aldri vil bli (varig) fornøyd med der jeg er. Om så den dagen skulle komme hvor jeg kicker kokken av tronen, så vil sannsynligvis besøkstallene ta over for plasseringen..

Jeg er generelt sånn ‘enten eller’ hva konkurranseinnstilling og ambisjoner angår; Enten gir jeg totalt blaffen (og da som seg hør og bør gjerne på områder som for de fleste syntes uforståelig), eller så er det ikke måte på.. I det konkurransemennesket kommer frem, er det kun en ting som gjelder; Å vinne! Da kommer toppidrettsutøveren i meg frem, noe som tidvis har vist seg regelrett slitsomt. Eksempelvis, har jeg innsett at jeg bare må holde meg unna de fleste kortspill. Årsaken, er rett og slett at sånt som en feilvurdering i ‘Amerikaner’ gjerne tar fra meg nattesøvnen, i det det ligger og gnager ar ‘jeg kunne være så dum’, sammen med selve tapet. I denne modusen er enhver annenplass tap, bare sånn for å illustrere hvor listen ligger..

Men hva angår sånt som bloggen, ser jeg imidlertid annerledes på saken. Som karriæremennesker sikter stadig høyere i hierarkiet innen faget sitt, så har dette her slått til som noe jeg ønsker å dra så langt som rå er. Jeg higer etter å nå ut til stadig flere mennesker. Uten ambisjoner i denne retningen, ville det å bli hensatt til ‘den lange og harde vei’ opp og frem, ført til at bloggen ville vært lagt død for lengst. Som sagt; Når jeg ikke har ambisjoner på et område, blir jeg til gjengjeld fullstendig likegyldig.

Det spesielle med bloggingen, er imidlertid at ambisjonene har ligget å ‘ulmet’ på et moderat nivå helt til nylig, og det er helt OK. Det er denne driven som kan gi den nødvendige kreativiteten til å skape et stadig bedre produkt, som igjen vil føre til at jeg når ut til et stadig større publikum.

8 kommentarer
    1. Det ligner litt på min måte å være på. Når det gjelder bloggen er jeg enda fornøyd med å havne blant de 100 med en og annen tur oppover på lista.
      Jeg kan være fryktelig opptatt av noe en stund.
      Og så helt likegyldig etter en stund. Noen ganger lengter jeg etter den likegyldigheten.

      1. Tro meg: Med en gang du begynner å klatre litt, varer tilfredsheten kortere og kortere tid (haha).

        – Den der ‘jeg følte jeg fikk gjort mitt beste, så jeg er max fornøyd’ – opplevelsen kunne jeg godt tenkt meg å prøve en gang (hehe) 😛 😉

        1. Er jo det som er (den kommunistiske?)Psykologien bak dette med “noteringer på en rangering liste” Du skal ønske å gjøre det bedre.Jo høyere opp på listen,jo flere vil kjøpe reklame på blogg siden/plattformen. Evt sponse deg med div produkter. Everybody loves a winner
          En del bloggere,havner ofte på top listen når de gjør noe kontroversielt. Poster naken bilder(Funker det lengre egentlig? Føler det er blitt så hverdags)Eller hiver seg på et brennhet media/samfunntema.
          Så litt etter litt følger andre bloggere etter,så vannes temaet ut ..Så synker man på listen igjen.Så går det en stund ,så starter det hele på nytt

          1. Bloggkonseptet har jo unektelig vært dominert av såkalte ‘rosabloggere’ helt frem til nå, i grunnen. I løpet av de siste 6-12 mnd. har det imidlertid skjedd en enorm utvikling i hht bredde, både m.h.t genre, målgruppe, kjønn, osv. På sikt, tror jeg det er nettopp denne bredden som vil redde konseptet, ved at her er noe for alle, på samme vis som bladhyllene hos Narvesen 😉

    2. Topplisten har hengt seg opp siste dagene. Og da mener jeg bokstavelig. Samme tall, samme plassering på folk. Jeg merket meg noen, og har fulgt med på de. Min egen inkludert. Helt samme tall og plassering. Det betyr at den ikke er oppjustert. Lik tirsdag, onsdag og torsdag morgen. Sagt fra til support jeg 😁

      1. Det var fint! Stusset litt i går, men feide det bort, for jeg visste jeg hadde bort i mot samme antall i går og dagen før. Google analyzer viser bestandig noe færre visninger enn jeg faktisk har, så jeg vet aldri den eksakte sluttsummen på en dag før det fremkommer av listen. Men i dag, var det imidlertid ikke tvil, da jeg hadde en god del flere sidevisninger i går..
        Håper de får opp den oppdaterte versjonen i løpet av dagen iallfall..

    3. Lykke til meg deg. Det er et ønske til alle som blogger kanskje å nå til mange. Men jeg har lært å bare ta det som det er. Noen er flinkere og når flere. Noen ligger ofte nederst som jeg:)
      Er jo glad at jeg er kommet blant de hundre. Det tok tid det også.

      1. Det er unektelig en lang vei å gå for de av oss som ikke har noen kjendisstatus, realitydeltagelse eller annet som gir oss et ‘boost’ i hht det å bli lagt merke til. Det vet jeg alt om, da jeg har sneglet meg oppover den samme seige oppoverbakken selv for å komme hit jeg er nå, og der et godt stykke med ‘snegling’ gjenstår, for å si det sånn.
        Den tyngste veien, slik jeg opplevde det, syntes imidlertid å ha vært å stabilisere seg blant topp 100. Det tok sin tid, for å si det sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg