Alternative svar til ‘Hvordan har du det?’

Av en eller annen merkelig grunn, har det blitt en gjennomgående sosial norm verden over at åpningsreplikken i møter mellom mennesker er spørsmålet ‘hvordan har du det?’ hvorpå en da nærmest er ‘programforpliktet til å svare ‘bare bra’.  Jeg kan ikke si annet enn at jeg ikke bare anser seansen for unødvendig siden det i realiteten ikke er et spørsmål om hvordan det er fatt med vedkommende, men også for dørgende kjedelig. Jeg mener.. Det er jo ‘same old, same old’ uansett hvem- og hvor en møtes! 

Jeg har dermed tatt skjeen i egen hånd, og klekket ut noen alternative svar som ‘spicer’ opp denne floskelen en smule.. 

 

 Slik får du draget!

 

Hvordan står det til?

..- Jeg er nå den samme ‘waste of space’ jeg alltid har vært og trives med det.

..- Langt bedre enn jeg ser ut iallefall!

..- Fine & dandy, sweet as candy.

..- Mye bedre nå som du dukket opp!

..- Aldeles glimrende frem til du dukket opp og forsuret dagen.

..- Hensatt til den syvende grad av helvete. – Og du?

..- Fremdeles vertikalt stående, levende og gående.

..- Så bra at det grenser til umoralsk.

..- Kun et par stykker igjen på drapslisten, så vil det ikke være en sky igjen på himmelen!

..- Aldeles glimrende, om jeg ikke var blitt slått personlig konkurs samtidig som jeg mistet jobben,  kona/mannen hadde gått fra meg, kroppen hadde verket og det var håp om igjen å kunne få et sexliv..

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg