Antifavoritter fra A til Å!

Etter å ha oppdatert mine favoritter fra A til Å i dette innlegget, er det vel bare rett og rimelig å følge opp med verstinglisten i tilsvarende format.. 

 

 

Aldersbegrensninger:  Uskrevne- så vel som skrevne lover, normer og bestemmelser som setter folk i bås, og ‘bestemmer’ hva som gjelder for en ene og alene basert på et tall som står i passet er det som irriterer meg aller mest ved dagens samfunn!

Blomkål & Brokkoli:  To, for meg, fullstendig uspiselige vekster!

COVID-19:  Need I say more!?

Død:  Fikser ikke tanken på døden i det hele tatt. Jeg evner overhodet ikke å forholde meg til dette!

Etterpåklokskap:  Noe ordentlig herk!

Fobi:  Min fobi for enkelte insekter og kryp er såpass at den er begrensende for livsutfoldelsen, og faller dermed inn under sykdomsbegrepet!

Grønnsaker:  Så sunt, men smaker helt for jævlig!

Heksejakt:  Den eksakt samme mekanismen som i sin tid fikk folk til å samles i troen på at et utpekt menneske var heks, gjør seg i aller høyeste grad gjeldende den dag i dag!

Inkonsekvens:  Når en forklaring er full av ‘hull’ uten at disse kan forklares, mister jeg all tillit!

Jazz:  Tortur for ørene!

Krangel:  Lite konstruktiv form for meningsutveksling!

Lovreguleringer:  Som den edsvorne liberalist jeg er, er jeg ihuget motstander av all lovregulering som går på vår individuelle frihet og eierskap over eget liv og legeme løs!

Miljønerder:  Folk som fronter en miljø- og klimapolicy som ikke er bærekraftig ‘by a long shot’!

Nærtagenhet:  Når folj lar seg fornærme for alt!

 

 

Overlegenhet:  Folk som tror de er bedre enn andre er rett og slett utålelige!

Pirk:  Finnes det noe mer irriterende enn folk som skal pirke på de mest ubetydelige detaljer!?

Quatar: – Og tilsvarende diktaturstater hvor slikt som rettssikkerhet og likeverd er fremmedord!

Religion:  Om ikke roten til alt ondt, så er det roten til nesten alt ondt!

Smittevernspolitikken:  Det er vel ingen hemmelighet at jeg har fint lite til overs for måten pandemien er blitt håndtert på..

Tap:  Jeg er et utpreget konkurransemenneske som hater å tape!

Uvitenhet:  Ikke sånn å forstå at folk skal kunne navngi den fillipinske innenriksministeren, men når noen blir svar skyldig i forhold til når den 2 verdenskrig gikk av stabelen eller hvem som er president i USA, så går jeg nærmest ut av mitt gode skinn!

Virus:  Som under ‘C’.. Need I say more!?

Wanna-be’s:  Folk som opptrer som om de skulle være av høyere rang enn andre, er som sagt vannvittig irriterende!

X:  Irriterende og ubrukelig som bokstav, og et helvete å finne ut verdien til i matematikkens verden!

Yatzi:  Selve definisjonen på kjedsomhet!

Zzzz:  Finnes det noe mer irriterende enn snorkelyder!?

Æresdrap:  Igjen; Need I say more!?

Øyekatarr:  Like ubehagelig som det er uflatterende!

Å for og:  Når folk igjennom en hel tekst konsekvent skriver ‘og’ med ‘å’, gidder jeg rett og slett ikke å lese!

 

 

 

6 kommentarer
      1. Jeg gjør ikke disse sånn at jeg begynner med a, så b, osv. Jeg tar for meg en og en kategori, og skriver ned. F.eks mat; Hva elsker jeg eller hva kan jeg ikke fordra? Så det samme med menneskelige egenskaper, osv. Om du da ikke har noe på den og den bokstaven, kan det være synonymer, etc. Har du f.eks virus på V, går assosiasjonen til C19 for C, osv 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg