Året verden gikk fra vettet!..

Om en snau uke, har det herrens (u)år, 2023, gått inn i historien. Og jeg vil bli særdeles overrasket dersom det ikke vil gå inn i historien som året verden gikk fullstendig fra vettet i det menneskeheten ble rammet av et kollektivt brudd med virkeligheten.. 

 

Hurra for abortloven!

Fattigdomskrisen var vel ikke akkurat påfallende synlig i barndomsheimen under gårsdagens julefeiring..

 

Mens det over det ganske land traves rundt juletrær mens det gledesfullt synges om barnet som er født i Betlehem mens de gleder seg i Jerusalem, er realiteten snarere at (nok) et barn er drept i Betlehem mens de er livredde i Jerusalem. – Hvilket skrekkhelvete skjedde i de dager da president Putin bedrev sin blodsutgytelse i Ukraina på andre året, og the Donald gjenopptok presidentkampen i kjølvannet av sitt forsøk på statskupp i 2021.

Fader vår, du som slettes ikke er der oppe i himmelen, så å hellige vorde ditt navn gir overhodet ingen mening. Komme ditt rike, og skje din vilje, – hvilket later til å være å kjøre skaperverket kjepprett til helvete. Men det tros ikke bare på gud fader som den allmektig himmelen og jordens skaper. Det tros også på at det brått finnes 100 ulike kjønnstilhørigheter, at menn kan føde levende unger, at plastikk-kirurgi er flatterende og at kjøttboller og sjokoladekjeks er rasistiske.

 

 

Jeg tror overhodet ikke på at Jesus Kristus var den edsborne sønn, vår herre, liksom jeg heller ikke kjøper statsminister Støres argument om at dyrtiden her til lands skyldes at det er krig i verden. Om så troen på den hellige ånd er direkte latterlig, og mener den hellige allmenne kirke burde ha gått inn i historien for lengst, så er jeg i det minste sikker på at Støre lyver så det renner, da kongeriket håver inn større fortjeneste enn noe annet land på debrespektive kriger.

Det jeg tror, er dermed at følgene av dyrtiden enkelt kunne vært unngått i vårt land dersom den nevnte minister hadde brukt disse pengene til å dekke de respektive kostnadsøkninger til det beste for det folk hvis interesser og derav penger han har avlagt sin ed til det beste å forvalte..

 

 

4 kommentarer
    1. Du glemte en viktig ting for året 2023. Det var det året da Gryxen Adwords virkelig befestet seg. For noen, som den største , viktigeste og prestisjetunge hendelse i blogguniverset. Om du gidder å dra I gang i 2024. Har vi et tips til ny kategori. “Årets Nelson Mandela” I skrivende stund kan vi ikke se noen andre i horisonten som er kvalifisert enn Gryxen gründeren Gryende 😉

      1. *hehe* Takker så mye! 😊 Nå skal det vel i all ærbødighet sies at denne Mandelasammenligningen muligens kan være noe i overkant, men for mye av det gode har nå aldri vært å forrakte 🤭

      1. Jeg også..
        Jeg ser ikke hvordan det kan bli galere enn det vi ser nå, men så er nok dessverre ikke tilfelle. Jeg har nemlig feilet grovt i den troen gang på gang.
        – Jeg mener.. Det var jo til og med en gang jeg, mitt arme fjols, trodde nivået for mulig galskap var toppet under pandemitiden! Nå lurer jeg vel snarere på hva pokker som blir det neste??

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg