Bloggere er et fantastisk folkeslag!

Bloggere, de yngre spesielt, blir til stadighet fremstilt som litt enfoldige, uvitende og overfladiske mennesker med et vakkert, dog kjøpt og betalt utseende. Hvorfor har da jeg, med alle de bloggerne jeg har vært i kontakt med av stort og smått, enda til gode å møte på noen som matcher denne karakteristikken!?.. 

 

 

Da jeg både er utadvendt og meningssterk, er jeg også aktiv på andres blogger gjennom kommentarer. Følgen er at jeg ikke bare har vært i sporadisk kontakt med et utall bloggere, jeg har også stiftet hva som absolutt må kunne defineres som bekjentskaper og vennskap. Fra mitt ståsted, har nemmelig bloggere generelt, og mine medbloggere her på blogg.no spesielt, vist seg å være særs imøtekommende mennesker. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har sett så mye som en antydning til den ignoransen og overfladiskheten som ifølge store deler av den øvrige befolkningen skal være så typisk for bloggere. – Heller det motsatte! De bloggene jeg har vært i kontakt med, har nemmelig alle som en vært særs sympatiske, og ikke minst velreflekterte. – ‘Gammel’ som ung, alle som en!

Noe av det første som slo meg i det jeg selv tok steget inn i bloggverdnen for ikke bare å åpne egen blogg, men også startet å lese så mange av de andres, var at selv bloggere med den høyeste kjendisfaktoren, om en kan bruke det uttrykket, aldri var ‘for store’, hverken for meg nystartet blogger og helt ‘grønn’ på området eller besøkende uten blogg. Blandt episodene som virkelig har festet seg, var da jeg klikket inn på et innlegg om anbefalte TV-serier hos den jeg vil anta er den aller største stjernen på blogghimmelen; men som jeg derimot ikke hadde vært innom mer enn et par ganger tidligere (uten å kommentere);  Sophie Elise..  På toppen av alt, mener jeg å huske dette besøket fant sted midt i ‘Skal vi danse’ -perioden..

 

 

Blandt de anbefalte seriene, skulle det nemmelig vise seg å være en serie jeg hadde lett ‘nettet rundt’ etter en mulighet for å få sett etter at den forsvant fra de norske TV-skjermer. Som seg hør og bør, legger jeg igjen en kommentar på dette, hvorpå jeg så for meg en mulighet for at en av de andre besøkende visste hvor serien var å finne. At Sophie-Elise selv, ‘in person’, skulle ta seg tid til å svare, og da spesielt i denne perioden, var ikke engang i mine tanker. -Og det var ikke bare stedet hvor serien var å finne, heller! Det var et riktig så utfyllende svar som også viste at hun også hadde lest kommentaren utover ren skumlesing for å kunne besvare spørsmålet. På den tiden, var jeg fremdeles såpass ny i ‘gamet’ at jeg lot meg overraske av hvordan en blir ‘sett’ av selv de aller største blandt landets bloggere. I dag er dette noe jeg har rukket å vli vant til, hvilket i seg selv er en faktor som gjør at jeg syntes det er på sin plass med en aldri så liten hyllest.

Dette favner faktisk videre enn bloggerne som sådan også. For også blogg.no -staben har vist seg enestående i det de har tatt seg tid til å besvare alt av spørsmål jeg har hatt manuelt. Ikke at det er så himla mange, men ikke desto mindre, vil jeg gå ut fra at det å drive et selskap som blogg.no innebærer at de har himla mye å gjøre..

Nå er det selvsagt enkelte en ikke har like stor sans for i blogg-verden også, men de lar en simpelthen bare være å besøke. -Værre er det ikke! De er også forsvinnende få, slik at de nærmest forsvinner helt i det store bildet, alikevel. For bloggere generelt og blogg.no -bloggere spesielt er intet mindre enn enestående. Jeg vil dermed benytte anledningen til å takke samtlige, både bloggere og staben i blogg.no for måten jeg er blitt tatt i mot og hjulpet fremover gjennom dette første halvannet året som blogger.

 

6 kommentarer
    1. Blogging er kreativt og gøy 😊 Og som deg har jeg bare positiv erfaring med folk på blogg..Har jo bevist holdt meg unna blogger med mye «drama» da..selv om det «selger»passer det ikke for meg… Syns du har en fin og variert blogg 👍

      1. Takker så mye <3
        Nei, personangrep og offentlige skittentøyvasker er ikke helt min greie heller, for å si det slik (hehe). Kritikk av utført arbeid og/eller uetisk opptreden i yrkessammenheng er forsåvidt greit, men det betinger at de kun forholder seg til saken, og at det ikke glir over i personangrep. Videre må det som kritiseres være noe som faktisk er kritikkverdig; At det blogges om tema på tvers av egne interesser, holder ikke.

    2. Jeg er så enig med deg, og jeg føler ofte bloggere er mer reflekterte enn mange andre. Mange av toppbloggerne har faktisk ikke lesere på 18 pluss, men på 12.. Målgruppe på 25 pluss er fint. Eg må foresten si at jeg synest du blogger bedre og bedre, og bloggen din er helt toppers! Håper du klatrer på denne blogglista!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg