Creepy, Stygt og Stilig!..

I det siste fotoinnlegget, var temaet Askim after dark, og fortsetter i denne smått urbane tematikken, bare at denne gang, så går vi inn i døgnets lyse timer, for å si det sånn! Men noe standard bybilder blir det dog ikke, da jeg også har latt meg inspirere av Frodith’en og hennes innlegg omhandlende hva som må være den mest usmakelige skulpturen nord for Ekvator.. 

For som seg hør og bør i enhver bygd og by, kan også denne lille ‘harrytassen’ av en småby by på alt fra det mest creepy til det stilige, til det som rett og slett bare er fullstendig smakløst hva skulpturer og statuer angår.. 

 

Her åpner vi rett og slett ballet med et ubegripelig makkverk i sistnevnte kategori; Altså det som iallefall ikke jeg er i stand til å se forestiller hverken fugl eller fisk, slik at det i mine øyne bare blir en smakløs klump! Jeg mener.. Hva i himmelens navn er poenget med denne saken her!? – Ei kanonkule som er lagt oppå en steinblokk, -og de har ikke engang greid å plassere den slik at den ligger i midten, og derav i det minste ville vært noenlunde symmetrisk!

..- Og den omtalte klumpen blir seende enda mer malplassert og idiotisk ut enn den fremstår på bildet, da den står på et sånt lite steinplatå vis-avis denne karen her! – Hvilken i seg selv så absolutt må sies å være en statue med respekt for seg selv, da det er et solid stykke håndtverk hvor jeg er rimelig sikker på er riktig så lik den respektive mannen, -som jeg ikke har den ringeste anelse om hvem er- eller var! Men altså.. Også denne her forringes av den manglende helheten som er utkommet av å plassere den sammen med kanonkulen på blokken.

Men det verste er at den respektive kulen på steinblokken faktisk er så langt unne det styggeste av sitt slag, at den blir borderline vakker sammenlignet med det dere nå skal få se:..

 

..- For har dere sett noe så jævlig, folkens!?.. Og det verste er at makkverket er plassert i en skolegård!! Greit nok at jeg vitterlig ikke er den mest barnekjære på planeten, men at jeg ikke står på barrikadene for å skjerme de mot alt ondt og ubehagelig her i livet frem til oppnådd myndighetsalder, er jo ikke ensbetydende at jeg anser det for greit å påføre de traumer som vil følge de livet ut!! Noe annet utkomme av å måtte leve med synet av denne heslige tingsten dag ut og dag inn i løpet av de allerede så vanskelige ungsomsskoleårene, kan jeg bare ikke for mitt bare liv se for meg som menneskelig mulig.. – Om du ikke helt ser greia ut i fra dette bildet, så vil iallefall all tvil blåses rent i det jeg drar frem et close-up, -rett i front (NB: Før du scroller videre ned, må jeg advare mot særdeles stygge synsinntrykk!)..

NEED I SAY MORE!?.. Absolutt ALT ved dette makkverket er altså så til de grader heslig, at jeg er overrasket over at det faktisk enda ikke er påvist noen øyeskader som kan linkes til det å få bildet av det respektive utysket, full-sized, på netthinnen i fullt dagslys uten filter!.. For traumer er den bare nødt il å forvilde over en lav sko, -om så dette er påvist (i vitenskapelig betydning) eller ei..

 

Dernest, så kommer vi til den som for dere ser ut som en så absolutt ‘innafor’ dameskulptur plassert ved Askim jernbanestasjon, -med mindre dere har kommet gående for å ta toget til byen (altså Oslo) fra denne stasjonen.. For har man tatt toget herifra etter at denne ble oppført for noen år siden, -og spesielt om dette skjedde fra skumringen og utover, så vet dere at denne her så visst ikke er hva den gir seg ut for å være på bilder som dette! For i det en kommer ruslende mot denne stasjonen, så er det nemlig ikke sånn her den presenterer seg når den oppleves i levende live. – Så langt derifra!! For i det denne skrider inn i synsfeltet, så skjer nemlig dette som den mest creepy skyggen, eller konturen, alt etter som, i sidesynet, hvilket får en til å bråsnu seg i det hjertet slår kollbøtte i et spensthopp så langt opp i halsen at en kan kjenne det sneier drøvelen før det faller på plass igjen! – Altså; Så creepy skrider denne jernkvinnen altså frem at hun forårsaker regelrette nær døden -opplevelser over en av sko! – Og det verste er at det skjer HVER FORBANNEDE GANG!! Uansett hvor mange ganger en har kommet gående, og hun har entret synsfeltet på denne måten; Altså uansett hvor forberedt en måtte være på hva som venter, så klarer hun å ta rotta på en UANSETT!! Jeg skjønner at dette her lyder helt ubegripelig, for det er alt for sært til å kunne forklares med ord; Det MÅ oppleves! Men har du først opplevd henne, glemmer du henbe heller ALDRI.. Det nærmeste jeg kommer å få gitt et innblikk i hvordan hun åpenbarer seg for de stakkars reisende, er å ta et bilde fra den veien, i den retningen praktisk talt samtlige reisende ankommer..

Men altså.. Dette utysket kan overhodet ikke forklares, det må oppleves!!

 

Her snakker vi imidlertid om noe ganske annet, for her har vi en høyst relevant figur av en kulestøter i aksjon ved Askim stadion, med Askim-hallen i bakgrunnen! I tillegg er den høyst smakfullt plassert, og forringes heller ikke av at annen malplassert smørje herper helhetsinntrykket.

Så ved å ta representanten for det smakfulle i dette utvalget til slutt, håper jeg å få avverget at grusomhetene over skal unngå å brenne seg såpass fast på netthinner at det fører til invalidiserende søvnproblemer, og annet i den retning, og dermed går klar m.h.t å kunne pålegges erstatningsansvar..

 

 

9 kommentarer
    1. Det med den dama på stasjonen er jo dritkult, og den heslige tingen i skolegården er jo bare fantastisk, barna blir bra herdet før E.T og kompisene hans kommer tilbake til jorden 😜

    2. Ja, jeg ser absolutt at ‘creepy jernkvinne’ -effekten er en ganske kul greie, egentlig, siden en knapt møter en eneste person som ikke opplever det samme!
      Hva det heslige makkverket på Korsegård skole angår, er jeg imidlertid hakket mer skeptisk.. At jeg ikke er barnekjær, er jo ikke ensbetydende med at jeg hater de, og ønsker å påføre de lidelse på noe vis *hahaha*

      1. Ja, det er helt utrolig hva de kan tillate oppført i det offentlige rom! I mine øyne, burde det iallefall være et minstekrav at det som settes opp er estetisk forskjønnende i allmennhetens øyne! 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg