Dagens Bilde!

Dagens bilde er et minikonsept der blogg-dagen avsluttes med det beste på fotofronten inneværende døgn.

 

Klikk her for det foregående dagens bilde! 

 

Nå er vidstrakte landskapsbilder vitterlig ikke min spesialitet på fotofronten, men non the less tenkte jeg det ville være hyggelig å vise området jeg vokste opp sett i fra min mors glassveranda i en riktig så stemningsfull vinterlig bekledning til Fredrikstad å være på julaften morgen.

Vel hjemme, og derav brutalt ‘pælmet’ ut av de siste dagers utopiske gjestevisitt tilbake til barndommens sorgløse tilværelse hvis ansvar og forpliktelser begrenser seg til å plassere glasset på bordbrikken, legge skittentøyet i hhv dunken eller i maskinen, og at jeg ved røyking uten tilsyn etter beste evne plassere aske- og sneiper i sine respektive askebegre i tråd med det system som har rådet på området øremerket utførelsen nettopp denne lasten (les; verandaen) så langt tilbake jeg kan huske..

Det voksenlivet jeg i min ungdoms totale tankeløshet idealiserte som ensbetydende med den totale handlingsfrihet med en praktisk talt ubegrenset tilgang på penger, da ‘lønnet arbeid’ ble forstått som synonymt med et regelmessig tilskudd av kr. slik at en aldri ville gå tom, har vitterlig ikke levd opp til forventningene, for å si det sånn!..

 

 

7 kommentarer
    1. Flott utsikt det må jeg virkelig si. Og unge mennesker og syn på hvordan det er å bruke penger og voksenliv er nok en brutal virkelighets oppvåkning for de fleste.

      1. Ja, og her befinner vi oss faktisk bare i 1 etg. (av 4). På den ene siden ser en langt over til Sarpsborg-siden (Tune) og Fredrikstad øst på andre siden av Glomma, så det er virkelig et flott sted å bo 🙂
        – Ja, jeg husker jo bla.a hvordan jeg så det som en selvfølge at det alltid var ett eller annet å spise i huset, ved at det nærmest var en slags automatisk refill som om maten rett og slett forrentet seg ved ‘innskudd’ i hhv fryser, kjøleskap, kjøkkenskap og kjellerbod *hahaha*.

    2. Vakkert vinterlandskap det her <3 Savner å være barn i jula.. koselig nå også..men noe heeelt annet som barn 🙂 Fin romjul videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg