Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Nå er det bare å se i hvitøyet at også eplesesongen er på hell. Andelen falne epler i veikanten dommineres i stadig større grad av epler som vel må sies å ha passert det punktet hvor de i det hele tatt kan passere som ‘epler’, hvilket innebærer at den fulkomne elendigheten som går under tilnavnet november er et faktum.

Om en ser bort i fra bursdagsmåneden, hvis mitt anstrengte forhold er grunnet i helt andre årsaker, er november årets ubestridte hatmåned. Ikke bare er det grå, mørke og triste mer enn nedtrykkende nok i seg selv, men så skal altså vondt gjøres så forbannet mye verre med den stillingen av klokken som ubønnhørlig vil avstedkomme med sin sedvanlige reduksjon i alt fra energi og overskudd til sinnsstemning for mitt vedkommende. Jeg begynner faktisk å grue meg til den tilbakestillingen så tidlig som ved skolestart i august pga de følgene som avstedkommer denne timen for psyken..

Det eneste som kan demme opp for denne novembereffekten i nevneverdig grad, er at snøen kommer så tidlig som mulig..

 

5 kommentarer
    1. Ja det er dette med mørketiden og psyken…. jeg tenker ikke nevneverdig over det. Synes bare det er totalt teit med den frem og tilbakestillingen av tiden… Jeg er glad i mørketiden – og november er måneden før julemåneden – glede 😀

      1. Det er jo mange som har problemer med i det hele tatt å kunne fungere i mørketiden, så sånn sett slipper jeg jo forsåvidt billig unna. Men når det er så galt jevnt over at en kommer forholdsvis godt ut av det ved bare å føle seg generelt lettere nedtrykt, slik som meg, vil jeg gå så langt som å si at den klokkestillingen er skadelig for folkehelsen. Jeg skjønner at det er vintertiden som er den ‘egentlige’ tiden, og at det er noen internasjonale greier som nødvendiggjør at denne tidsinnstillingen benyttes i en gitt andel av året. Greia er at det ville vært så mye bedre om de da hadde gitt blaffen i å stille, for størstedelen av sommertidsperioden så har vi jo nada behov for den timen med dagslys. Hva skal vi med lengre dager når dagen uansett varer 23 av 24 t!? Det er jo NÅ vi hadde trengt den! Men siden det ikke ser ut til å kunne la seg gjøre, ville det vært langt å foretrekke om vi bare hadde operert med vintertiden, slik at tilvenningen til formørkningen pp høsten ville gått i takt med klokken helt ut.

    2. Mørketid eller ei – november er jo årets beste måned, hihi….! Det var jo da jeg blei født lissom..! Men – enig – den er grå og mørk og trist for det meste! Fint bilde dette – de der er veeeeeeldig glatte å tråkke på forresten…. når en går tur i mørket….! 🙂

      1. Den eneste tenkelige forklaringen på at det kommer bra mennesker, som ei heller på noen måte er ‘grå mus’ ut av novembermåneden, rett og slett må være at selve tilblivelsesprosessen ble igangsatt i mars.. *haha* 😛 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg