Dagens Bilde!

‘Dagens bilde’ er et aldri så lite ‘bli kjent’-konsept, bestående av at blogg-dagen avsluttes med et utvalgt hverdagsbilde sammen med historien rundt.

 

Klikk her for det sist utgitte bildet i dette konseptet! 

 

Det er jo ikke til å komme utenom at sommeren virker uendelig fjern når en ser dette bildet fra et par måneder tilbake når en sitter her ved inngangen til november..

Men om så det er aldri så forsmedelig for en pusegutt som elsker å leke- så vel som å ligge å la seg underholde av omgivelsene i det skjulte å måtte vente helt til neste vår før det blir noe mer av den slags, er det allikevel aldri så galt at det ikke er godt for noe.. For om veslepusen i flokken (-som slettes ikke er noen ‘vesle’ lenger, men en riktig så røslig fullvoksen pusegutt som nettopp har bikket seks år), elsker å være i gresset aldri så mye, og om han er aldri så søt der han titer frem mellom stråene, blir det noe durablig med flåttbitt av det. Desidert verst er det imidlertid i et par måneders tid fra månedskiftet mai/juni, for så at det roer seg utover i august. Selv med nypåført flåttampulle er det aldri (og da mener jeg ALDRI) at han kommer inn uten at man finner minst en jævel som har trosset ‘motgiften’ og bitt seg fast. Og det står jo klart og tydelig i introen at det må gå min. 4 uker mellom hver påføring, så mot slutten av virketiden, er det full krise. Normalt er det helt ferdig ut i september, senest begynnelsen av oktober, men i år dukket det jaggu opp to stykker etter at både den første- og den andre frostnatten var passé, og det har vi aldri opplevd før! Så jeg kan ikke si annet enn at det også er en lettelse at sommeren er langt unna, for en kan si mye om mørketid og kulde, men det gir en i det minste et insektfritt halvår!

 

8 kommentarer
    1. Det var det første jeg tenkte på da jeg så katt i gress… Flått… Hater flått! Selv om jeg aldri har blitt oppsøkt av noen, langt mindre angrepet. Jeg ferdes heller ikke i skogen, og går aldri i gresset… I tilfelle det er noen der. Bra at det fins flåttmiddel. Om jeg noen gang skulle tatt en vaksine frivillig, måtte det blitt en flåttvaksine. Ha et bekymringsløst halvvår!

        1. Finnes det folk som tar vaksiner ufrivillig? Er det hva folk sier nå, at de har tatt vaksiner ufrivillig? Hmm.. anyways, hadde to monser som var veldig lik ‘pusegutt’, altså svart og hvite hannkatter. Blackie og Stripy. De fikk aldri flåttmiddel, hadde aldri flått, var ute i skogen og jaktet på rev ustanselig. Stakkars rever, de var livredde, har enda en ‘film’ i hodet med Stripy hvor han får øye på Mikkel Rev, han skakket på hodet og gikk mot Mikkel med et blikk som sa ‘om du ikke løper nå så river jeg ut øynene dine’. Stakkar Mikkel løp alt han kunne, skreik og skrålet fram og tilbake mellom nabohusene, over veien og enda mer fram og tilbake inntil Stripy hadde fått høttet til seg en pelsdott og kom stolt tilbake og satte seg utenfor husdøren vår og slikket potene sine.. 😼🥰🐰

          1. Ufrivillig vaksine.. hmm.. Du kan så si.. Det er jo de som en trygt kan si ufrivillig måtte la seg vaksinere i koronatiden, da (typ vaksiner deg, eller mist jobben) *hehe*
            Her er det kun Dolly som gidder å jakte noe som helst pr. d.d, så dermed får nok reven trygt være i fred så lenge den lar disse (og da fortrinnsvis Rusken) være i fred 😉 😀

            1. Leste en gang noen som skrev at dem ikke skulle ha flere koronavaksiner, men gjorde det likevel fordi en forelder hadde lyst på sydentur. Greit å skylde på andre, for så å kalle det ufrivillig 🤪 Tror aldri jeg har hatt en katt som ikke jaktet. Jeg hadde et vindu på gløtt der kattene gikk inn og ut som dem ønsket, når jeg kom hjem fra jobb/skole var det ganske vanlig å finne sånn cirka 20 hodeløse mus/lemen på stuegulvet 🙈🐰

              1. Disse her er jo ikke som normale katter.. Jeg er tilbøyelig til å tro de rett og slett har klart å mutere seg frem til sin egen art av kattelignende smultboller med poter, pels og en stil- og en verdighet som strekker seg lysår utover angivelig artstypisk adferd. – Kan du fatte og begripe hvor de kan ha fått disse sære nykkene fra!?? *hehe*

    2. Leste en gang noen som skrev at dem ikke skulle ha flere koronavaksiner, men gjorde det likevel fordi en forelder hadde lyst på sydentur. Greit å skylde på andre, for så å kalle det ufrivillig 🤪 Tror aldri jeg har hatt en katt som ikke jaktet. Jeg hadde et vindu på gløtt der kattene gikk inn og ut som dem ønsket, når jeg kom hjem fra jobb/skole var det ganske vanlig å finne sånn cirka 20 hodeløse mus/lemen på stuegulvet 🙈🐰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg