DAGENS BLOGG! [annebe]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

33

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

ANNEBE!

Liksom gårsdagens blogg (hvis omtale kan leses her), er det også i dag en blogg og en blogger jeg etterhvert har blitt riktig så godt kjent med i løpet av min fartstid som blogg.no -blogger. Dessuten er også Anne en personlig blogger, hvilket innebærer at konseptet er å betrakte som en offentlig dagbok hvor bloggeren gir leserne sine innblikk i små og store opplevelser i form av tekst og/eller bilder. For Anne sin del, benytter hun seg gjerne av begge deler. Hun har funnet sin ‘greie’, hvilket er en ‘greie’ hun behersker til fulle.

Annebe er i utgangspunktet også å regne blant de såkalte ‘feel good’ -bloggerne, hvilket er mitt selvkomponerte begrep for blogger som sprer glede, og som en kobler av fra hverdagsproblemer og stress. Men samtidig har hun et bein innenfor det ‘rosa’ (i begrepets mest positive betydning), bare i voksen utgave, da en betydelig del av bloggen er viet til klær og moter. – Hvilket bringer oss over til det faktum at det vitterlig ikke er noen ‘hvem-som-helst’ vi har med å gjøre i ‘dagens blogg’. For det har seg slik at det såvisst ikke er jeg som er den fremste modellen her på plattformen, og ei heller i ‘voksenmodell-klassen’, for disse titlene eies nemlig av den her dama!

I det jeg for et par års tid siden klikket inn på bloggen hennes for første gang, så kjente jeg henne nemlig igjen fra et forsidebilde i Norsk ukeblad, hvilket representerer den genren som virkelig står frem som Annes fremste dommene. Jeg har jo blitt kjent med noen modeller opp igjennom, og jeg kan med hånden på hjertet si at det er noe inni granskauen langt mellom de som gjør bilder like forbannet bra som denne fruen fra Mjøndalen! Her hører det også med til historien at Anne har en kropp til å dø for, og som ikke står så mye som en tøddel tilbake for selv den vakreste 20 åring med nada barnefødsler på samvittigheten. Derfor opplever jeg det som ironisk inntil det absurde at hun konsekvent merker mote/antrekksinnleggene sine med slikt som ‘Antrekk 50+’, for det fremgår nemlig med all tydelighet at dama fullstendig mangler evnen til å se det kvantespranget som foreligger mellom egen fremtoning, og den man finner hos folk generelt, og de med en tilsvarende fartstid som henne selv spesielt. Forstå det den som kan (jeg gjør det iallfall ikke), men talløse modelloppdrag til tross, er dama åpenbart tilnærmet blottet for bevissthet hva eget ‘jaw-dropping’ utseende angår. – Om jeg skal forsøke meg på en beskrivelse av absurditeten som i mine øyne følger dette, er det nærmeste jeg kommer en så sjarmerende egenskap at det grenser til det irriterende. Gudsjelov, må det være lov å si, er hun i det minste noe bevisst kvaliteten på det hun leverer foran kamera, hvilket kommer til uttrykk i det hun deler bilder fra photo-shoots med jevne mellomrom, til både min og andres fornøyelse. For mitt vedkommende, er Anne også en stor inspirasjonskilde, right up there med storheter som Mona Grudt og Vendela Kirsebom.

I tillegg til det rent faglige, med poseringer og slikt, så er disse mer enn noe annet mennesker som i form av sin blotte eksistens yter en ubetalelig innsats for å få bukt med hva som i mine øyne er den aller mest giftige faktoren ved dagens samfunn; Aldersdiskrimineringen! Ved å være vandrende eksempler på at ei dame så visst ikke er utdatert og ferdig i det hun har hele 2/3 igjen å leve til hun når forventet levealder, så føyer de seg inn i det edle selskap som forøvrig består av de såkalte 90 tallsmodellene og casten fra ‘The real housewives from (XYZ)’ -seriene. Disse har klart å igangsette en snuoperasjon fra den særs giftige ungdomsidealiseringen som har pågått siden krigens dager, og i kraft av dette, vil jeg uten omsvøp hevde at verden ville vært merkbart fattigere uten Anne.

Kort oppsummert, er altså Annebe en mote- og livsstilsblogg av ypperste kvalitet og klasse, helt i tråd med dama selv. Bloggen kan dermed på det varmeste anbefales til alle innenfor en målgruppe jeg vil anslå til sånn ca 35+ med interesse av klær/mote, eller har sansen for å kunne koble av med en blogg som utstråler positivitet og livsglede

13 kommentarer
    1. Annebe er en av de jeg har kjent lenge inne på blogg.no. Jeg begynte i 2012, hun litt etter meg, men ikke SÅ lenge etter. Vi har truffet hverandre flere ganger. I Drammen har jeg vært 2-3 ganger for å treffe henne, og hun i Oslo, når vi har vært bare oss to. I tillegg til bloggtreffene hvor vi var flere også. Hun er en herlig dame privat, og bloggen lyser gjennom en del av hvem hun er, men hun har noen overraskelse når du møter henne også 😀 Bloggen er behagelig, og hun inspirer min “indre modell” i tillegg 🙂 Herlig anbefaling <3

    2. For en omtale… så raust og snillt gjort..og du setter deg jo så inn i ting og skriver på en “opplysende”måte.. 🙂 Du er jo så flott selv du da… 🙂 Enig i at det er fint at voksne også kan dele litt klær og moteinnlegg..ikke bare ungdommen… <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg