DAGENS BLOGG! [doc og dask]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

6

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

DOC OG DASK!

 

Dagens blogg fører meg atter igjen inn i det ukjente, og i tillegg skal vi langt av sted fra der vi har oppholdt oss de siste dagene rent genremessig; Det viser seg nemlig at vi befinner oss i en bloggutgivelse tilhørende Norske Rednecks!

Til dere andre som måtte være like uinvidde som meg selv hva dette angår, kan jeg nå fortelle at Doc og Dask er et ektepar som ble kjent igjennom sin deltagelse i to sesonger av TV-serien som omhandler denne gruppen, og deres særegne livsstil. Etterhvert som jeg leser meg opp på bloggen, finner jeg også ut at ‘Doc’ er mannen, og at det hovedsakelig er ‘Dask’, altså fruen, som fører den metaforiske pennen i den her forbindelsen.

Jeg må ærlig innrømme at min interesse for motoriserte kjøretøy er svært begrenset, liksom jeg heller ikke har følt noen dragning mot cowboytilværelsen så langt i livet. Men når det er sagt, så kan jeg allikevel ikke unngå å la meg fascinere av den frigjorte livsstilen som åpenbarer seg i det jeg klikker inn på denne bloggen, liksom kjærligheten mellom de to.

Det er noe velsignet ‘harry’ over dette her som (overraskende nok) fascinerer meg.. Jeg opplever det som om de har klart å frigjøre seg fra den giftige overfladiskheten som råder i samfunnet ellers. De later til å gi fullstendig faen i slikt som utseende og ytre staffasje, til fordel for det som faktisk betyr noe av menneskelige egenskaper så vel som det å fylle livet med kvalitativt innhold fremfor materialistiske verdier, -altså ting. Ikke sånn å forstå at det hverken er noe som skiller seg negativt ut ved de to (i forhold til normen) hverken utseendemessig eller hva hjemmet deres angår. Det er bare at dette ikke vektlegges i følge det inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha lest meg opp på livsstilen deres.  Jeg opplever dette rett og slett som befriende! – Så befriende faktisk at bare det å befinne seg inne på denne bloggen oppleves som befriende! – Dette slår meg som mennesker jeg skulle likt å innlemme i vennekretsen min! Med disse, har jeg inntrykk av at man kan være en selv fullt og helt, for her drites det langflatt i alt fra usminkede tryner og uflatterende corona-outfits til ‘hva som sømmer seg for en pike’, for å si det slik! Her ser de mennesket og ikke utseendet, er en temmelig ‘spot on’ beskrivelse av hvordan jeg opplever det å være i selskap med Doc og Dask, selv i virituell betydning, og derav at de ikke engang er klar over min tilstedeværelse..

Videre, kommer jeg heller ikke utenom at det er en berikelse å få innblikk i alternative livsstiler. – Måter å leve livet sitt på som skiller seg fra normen innenfor egen kultur. Som jeg har gitt uttrykk for ved tidligere anledninger, mener jeg alle har nytte av å sette seg inn i både mind-set og livsstiler som avviker fra ens egen, for med dette å få et bredere perspektiv på ting. På bakgrunn av dette, er Doc og Dask en blogg jeg vil anbefale alle og enhver som ser verdien i å utvide egen horisont å klikke seg inn på. For min del, kan jeg iallfall bekrefte at mitt første besøk i disse Norske rednecks rike iallfall ikke blir mitt siste!

 

8 kommentarer
      1. Ja, blogg-genren har unektelig gjennomgått noe tilnærmet en revolusjon i løpet av det siste året, fra å være kraftig dominert av mote, skjønnhet og livsstilsbloggere til å kunne tilby noe for enhver smak 🙂

    1. Jeg så mye på Rednecks tidligere, de er noen ordentlige morsomme skruer. Er så hærlig at de er seg selv og gir blanke i hva andre sier. 👏👏

      1. Enig! Det skinner liksom så tydelig igjennom at de gir flatt faen i hva andre måtte syntes og mene om hvordan de velger å leve livet sitt. – Og jeg liker sånt 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg