DAGENS BLOGG! [elise amanda]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

60

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

ELISE AMANDA!

Denne utgaven av dagens blogg legges ut betydelig senere enn normalt, rett og slett fordi topp-listen har hengt seg opp, slik at den ikke har blitt oppdatert de siste to dagene. Blogg.no har blitt informert, og jeg har derfor avventet i fall den oppdaterte versjonen skulle komme opp innen rimelig tid, for å si det sånn. Men siden det enda ikke er skjedd noe, så får den gamle listen duge, hvorpå jeg kan tenkes å gjøre et innlegg på den som innehar dette plasseringen på dagens liste dersom denne skulle dukke opp om ikke så alt for lenge..

Men når det er sagt, så er jo det å være ‘stuck’ med tirsdagens liste så langt i fra noen ‘deal-breaker’ i hht å kunne trekke en vinner til ‘Dagens blogg’, og Elise-Amanda er såvisst denne heder og ære verdig..

Elise-Amanda er ikke en blogger jeg kjenner, men det er allikevel ikke en ukjent blogg, da jeg har tatt turen innom dann og vann. Dvs. Jeg har klikket inn på de innleggene som omhandler mental helse generelt, og hennes utfordringer i hht den alvorlige spiseforstyrrelsen bulimi spesielt. Selv om jeg selv hverken har- eller har hatt problemer i den retningen, er det i aller høyeste grad interessant å få innsikt i den psykologien som utspiller seg i forbindelse med denne sykdommen. – Og her er Elise Amanda ‘one of a kind’, for å si det sånn. Hun er brutalt ærlig i det hun åpner opp om sine opp- og nedturer i den kampen hun kjemper. Hun har tatt oss med på alt fra sine utallelige innleggelser, hvordan tankesettet forløper seg i dårlige, såvel som i gode perioder, hvordan behandlingen foregår, hverdagen på behandlingsinstitusjonen, osv, osv. I tillegg, tar hun opp generelle tema hva angår de som lider av spiseforstyrrelser angår, som det farlige ved å kommentere kropp- og utseende selv der dette er ment som et kompliment, og mye mer.

Kort fortalt, så utvides horisonten din med den innsikten man får av å lese disse innleggene. – Og nå snakker jeg bare for meg selv. Hvilken betydning det å få ta del i Elise Amandas mindset for de som selv sliter med bulimi og andre spiseforstyrrelser og deres pårørende, kan jeg ikke engang forestille meg. Men at hun har vært til uvurdelig hjelp for x-antall mennesker, er hevet over enhver tvil. Åpenhet som den vi finner på denne bloggen, redder liv, enkelt og greit!

Men nå er denne jenta langt mer enn en sykdom. Stadige annonserte innlegg med tema som ‘månedens antrekk’, o.l viser at hun, som vanlig er for 20-somethings, er opptatt av klær, mote, make-up, osv. Videre har, som seg hør og bør, venner og kjæreste stor betydning i livet hennes, liksom en vakker katt som hun elsker over alt.

Det er med andre ord ikke en ‘mørk’ blogg vi har med å gjøre her, men en i aller høyeste grad variert utgivelse, der man får servert alt fra livets lyseste- til dets mørkeste sider.

Konklusjonen her, er at Elise-Amanda sin blogg på det varmeste kan anbefales for alle og enhver; Om en er interessert i klær og mote, eller er av typen som foretrekker mer dybde, for å si det sånn. Her er nemlig noe for enhver smak.

12 kommentarer
    1. Sterkt tema, flott at hun skriver om det, og bidrar til kunnskap og forståelse. Det er som du sier, det redder faktisk liv. Det til side, hvordan blir det når du har gått gjennom alle bloggene på blogg.no og alle er bra.. blir du stuck ned nesa i mobilen da eller? Bare jeg som finner blogger jeg IKKE liker tydeligvis, hahaha.. 😆

        1. Det du egentlig sier er at du har trukket lapp, gått inn på en blogg, ikke likt den, og da trukket ny lapp??

          Det er bare én trasher her, og det er Bunny Trash 😂😂😂

    2. Jeg har fulgt med Elise Amanda i alle fall et års tid eller mer. Hun er sterk som en okse midt i alt synes jeg. Reflektert som bare det. Vet hvor problemet ligger, skriver om det på en “utriggende” måte (er veldig bevisst på andre som kan trigges osv), gir innsikt til uvitende og trøst til andre. Jeg liker bloggen hennes, og er innom ganske ofte 🙂 Håper hun når sine mål om ikke lenge, om å bli frisk <3

      1. Siden det har vart såpass lenge, er det vel grunn til å tro feilen ligger i WordPress. De gangene det har vært rusk i blogg.no sitt eget ‘maskineri’, har det jo vært fikset pronto hver gang..

    3. Har ikke vært der ennå. Det er mange fine blogger og man rekker ikke å lese alle innleggene:)
      Men jeg beundrer deg Gry som tar tid til å lese og snakke varmt om dem. Snill du er:)
      Ha en fin dag:)

      1. Nei, en kan jo ikke følge alle.. De fleste følger en jo faktisk ikke, hvorav mange er temablogger utenom eget interessefelt.
        Det er jo også derfor jeg har valgt å la dette konseptet være et tilfeldighetenes spill, da ’tilfeldig valgte’ blogger (av meg) etter alt å dømme ville båret preg av egne preferanser (bevisst eller ubevisst).

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg