DAGENS BLOGG! [fullstendig kaos]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

81

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

FULLSTENDIG KAOS!

Bloggen som skal æres i dag, gikk jeg faktisk med planer om å gjøre et innlegg på utenom dette konseptet, av den enkle grunn at det rett og slett føltes uhørt å risikere at det tok en evighet før den ble trukket. Greia er nemlig at Fullstendig kaos av en eller annen grunn ikke er viet den oppmerksomheten den fortjener. Dette er en av de kuleste, mest varierte og ikke minst et av de mest originale konseptene jeg kjenner til, og det er intet mindre enn en skam at den ikke plasserer langt høyere.

Bloggen driftes av en herremann hvis nic, Aylar von Kuklinski er så til de grader inngrodd at jeg ville blitt overrasket om noen kalte ham ved hans døpenavn, kanskje med unntak av foreldrene hans. Selv tror jeg at jeg er blant de få som vet hans egentlige navn (don’t worry, your secret’s safe with me), men det gjør igrunnen ikke noe fra eller til; Kuklinski er Kuklinski, ferdig prutet!

Kuklinski er blant de aller første jeg stiftet bekjentskap med i bloggverdenen, liksom han er den galeste jeg kjenner. – Og jeg kan garantere at jeg har en vesentlig galere bekjentskapskrets enn folk flest, så.. Men like fullt er dette en mann full av kontraster; Sprøyte gal i ene øyeblikket, dyp som det går an å få blitt i det neste. Det er nettopp dette spennet i både personlighet som på blogg som gjør dette mennesket så interessant! Jeg mener.. Når den ene dagen byr på et dikt som glatt stiller selveste Wergeland og Inger Hagrup i skyggen, og den neste så opplyses det at et mål for den kommende måneden er en reduksjon av unødvendig onani, så snakker man virkelig spennvidde!..

En betydelig del av bloggingen til Kuklinski, forløper seg i form av videoer. I et av de siste innleggene, har han kommet frem til 11 ting du ikke bør si til ei dame i koronaperioden, og et par innlegg lenger ned, får vi se snøbading. På den mer seriøse siden, gjør Kuklinski en kjempeinnsats i det å spre kunnskap om Asbeger syndrom, og de utfordringer som typisk følger denne diagnosen. – Og det som er så flott med denne fyren, er at en ikke bør være redd for å spørre dersom det er noe en lurer på, da du hverken behøver være redd for å si noe galt, eller for å spørre ‘dumt’.

Konklusjonen her, er altså at Aylar von Kuklinskis Fullstendig kaos er en fantastisk utgivelse hvis innholdsregister inkluderer noe for alle, og spesielt de som har sansen for det originale. For uansett hva en måtte syntes og mene om denne mannen, så er han iallfall aldri kjedelig! Med andre ord, en blogg jeg kan anbefale på det varmeste, og spesielt dersom du har sansen for de som befinner seg på utsiden av A4 -boksen.

8 kommentarer

Siste innlegg