DAGENS BLOGG! [happy]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

97

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

HAPPY!

 

I dagens blogg, skal vi nok en gang fordype oss i en online dagbok, der bloggeren forteller om sine opplevelser ved hjelp av bilder så vel som tekst.  Ei heller denne bloggen er imidlertid uten en ‘rød tråd; En tematikk som danner selve fundamentet for konseptet, og for Happys vedkommende, så dreier det seg om livet som innvandrer i Norge.

Happy er nemlig født og oppvokst på Filippinene, men kom til Norge så langt tilbake som i 1989, og har dermed for lengst rukket å integrere seg helt frem til å ha blitt en ‘vaskeekte’ nordmann. Som hun selv uttrykker; ‘Det er kun  utseende som er igjen fra det etniske opphav’. Men sannheten er at Happy skiller seg ut fra de fleste folk og folkeslag her på planeten i det at hun er snillere enn folk flest. – Mye snillere. Happy har, så vidt meg bekjent, aldri sagt et vondt ord om noen, og hun er vel den eneste jeg kjenner til som klarer kunststykket å gå overrens med nær sagt alle og enhver uten at det noensinne fremstår som falskt på noe vis.

Jeg kan heller ikke forestille meg noen som kan være mer skreddersydd for jobben sin enn denne dama er for sin stilling i omsorgstjenesten. Det er sikkert mangt og meget som kan forbedres i den norske eldretjenesten, men beboerne på Happy sitt ‘gamlehjem’, lider ingen nød, det er iallfall ‘snickers og twist’!

Happy er, som navnet (jeg vil aldri kunne identifisere henne med noe annet navn, selv om jeg vet hva hun egentlig heter) tilsier, positivt innstilt til alt og alle. – En positivitet som kommer til uttrykk på bloggen. Som jeg vil tro de fleste har skjønt, er dette ‘feel-good’ fra ende til annen med alt fra flotte naturbilder til vers/dikt, til koselige hverdagshistorier fra livet hun deler med sin kjære ektemann. Det er liksom ett ellr annet ved Happy som gjør at en får ‘ro i sjelen’ i det en klikker inn på bloggen hennes.

Hva livssyn angår, skiller mitt eget seg fundamentalt fra Happys kristne tro. Men i det jeg har et generelt syn på religion som roten til en betydelig andel av verdens ondskap, representerer Happy det ørlille mindretallet som faktisk praktiserer den godheten og nestekjærligheten som de øvrige hevder å kjempe for i det de kriger, dreper, moraliserer og fordømmer. – Et kristent/religiøst budskap i praksis jeg kun har opplevd i et annet menneske i løpet av min fartstid på planeten.

Kort oppsummert, anbefales altså Happys blogg på det varmeste som en avkobling fra hverdagsproblemer, kjas og mas. Her bys det på vakre naturbilder og hjemmekos, og hele utgivelsen er i det hele tatt som en ‘balsam for sjelen’.

13 kommentarer
    1. Herlig blogg og en flott og dyktig dame! Prøver å være inne på bloggen hver eneste dag! Ikke alltid jeg kommenterer. Det kan være at det blir skrevet på engelsk eller om bibelen. Da titter jeg innom, men kommenterer ikke! Vet ikke helt hva jeg skal skrive. Fin blogg og liker veldig godt når det er matoppskrifter!

    2. Happy er ei flott dame 🙂 Jeg har kjent henne siden hun het “Foreigner at 50”. Har fulgt hverandre i 5-6 år helt sikkert vi. Hun er perfekt til jobben sin, helt enig 🙂 Jeg tror virkelig hun får opp trivselen til mange eldre 🙂 GOD rett og slett 🙂

    3. Du fikk meg virkelig til å gråte Gry. Jeg ble veldig rørt. Vet ikke hva jeg skal si, men fikk gåsehud. Du er en engel på jord. Tusen hjertelig takk. Jeg er virkelig Happy i dag når både du og Kjerringtanker skrev gode omtaler om meg. Tusen tusen hjertelig takk og jeg ønsker deg god helg. Masse klemmer til deg.

    4. Må printe ut det du skrev her. Det er en god påminnelse for meg når livet blir for tøft og når jeg møter motstand. Du varmet virkelig opp mitt hjerte.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg