DAGENS BLOGG: hva skjer nå??

I det jeg innså den ‘smør på flesk’ -effekten som ville blitt utkommet av å sette i gang med samme greia en gang til sånn med en gang, så kokte det ned til at dersom jeg ikke kom på noe som kunne funke, så fikk konseptet legges på is frem til høsten, eller noe.. 

Men så er det en gang slik at ‘every duck has its day’, og sannelig skulle ikke de små grå på innsiden av ‘hatteholderen’ trå til der jeg ærlig må innrømme jeg ikke akkurat hadde klokketro på de!.. 

 

 

Jeg tenkte nemlig det kunne bli himla morsomt om jeg ‘kokte sammen’ et innlegg i den respektive bloggerens ånd, -med de begrensninger som naturlig nok følger det ikke å være vedkommende!

Spesielt fag- og håndtverksbloggene vil jo unektelig føre med seg noen utfordringer som det ikke finnes en mulighet for at jeg vil kunne utføre med noe som kan minne om stil om så livet skulle stått på spill! Matbloggene, ser jeg f.eks for meg som vekselsvis rene demonstrasjoner i kjøkkenkatastrofer, meg som tar kokkeleringen ned til egen kapasitet (hvilket i det store og hele innebærer ferdigmat (Fjordland er uforskammet lite verdsatt som kullinariske opplevelser i vårt samfunn), at jeg trår til på mitt beste med sånt som innebærer f.eks steking av kjøttdeig og koking av pasta, eller at jeg sees hengende over grytene inne på kjøkkenet hos ‘Tante’ og ‘Onkel’ i restauranten..

Videre, kan det bli interessant å se hva som blir utkommet når jeg trer inn i Kuklinskis gale verden, eller når jeg skal gjøre et innlegg på ‘Karidansens’ artige dialekt, hvilken jeg er temmelig sikker på har norgesrekorden i antall lokale ord og vendinger som ikke eksisterer i det norske språket forøvrig, og vi tilhørende disse øvrige landområder må få oversatt!

Strikkebloggene, evner jeg ikke en gang å forestille meg hvor elendig mine forsøk på plagiat vil bli, og treningsbloggene, i tillegg til Asbjørn, forutsatt at jeg ikke skulle være så heldig at han trekkes etter prosjekt ‘oppoverbakke fra helvete’ er fullført, vil neppe føre til at jeg kommer ut av det med et tilnavn med referanser til ‘den nye Vasstrand’, for å si det slik! – Og hva som vil bli utkommet i det jeg skal innta rollen som ‘the male me’, aka Bunnytrash, det måtte gudene vite!..

Nå er jeg rett og slett overspent på hvordan det her vil bli mottatt av dere, både bloggere og øvrig publikum!

25 kommentarer
      1. Ja, jeg håper det iallfall! Det så jo i det minste morsomt ut ‘inne i hodet’, så da er det liksom ikke annet å gjøre enn å krysse fingre i det en setter tanken ut i livet! Det er først da en finner ut om en idé det funke i det den settes ut i live 😉 😀

      1. Når jeg tenker meg om, så kan nok dette også være et godt stykke ‘out of character’ i forhold til normal bloggadferd fra min side, men greia er at det langt i fra er like fjernt for meg.. *hehehe*
        – Herregud, jeg tok jo forresten en ‘Frodith light’ her om dagen, da ‘BunnyTreasure’ hadde hoppet ned i vinduskarmen fra plassen sin på skjenken, for å klatre i planten!.. Han satt så fint oppe på denne grønnplantetoppen at det bare måtte foreviges! 😀 😀 😀

      1. Ja, håper det vil fungere i praksis slik som det tar seg ut inne i hodet..
        Om det blir noenlunde slik jeg har sett for meg, så kan iallfall de som driver med sånt som håndarbeid, håndtverk, baking, o.l forvente å få møte noen helt elendige utgaver av seg selv her *haha*

      1. Jeg håper iallfall det blir like morsomt i praksis som i tanken, for å si det sånn! Slik jeg ser det for meg, så vil det være humor med bloggerne i sentrum, uten at jeg kan se muligheten for å støte- eller såre noen! – For latterliggjøringen, om en kan bruke det uttrykket, vil jo være rettet mot den dårlige kopien, liksom..
        – Og dere håndtverksbloggere kan iallfall regne med å få servert så elendige ‘plagiat’ at de nærmest blir smertefulle å se på! For det er ikke bare at jeg suger, -og da mener jeg VIRKELIG suger.. Det jeg ser for meg som virkelig katastrofalt, er kombinasjonen av ikke-eksisterende tolmodighet og psykopat-temperament i det jeg stilles ovenfor noe som innebærer ‘fikling’, sånn som å tre i nåler, osv.. *haha*

      1. En kan jo aldri vite hvorvidt en idé funker slik en så for seg før den er satt ut i livet, men det så iallfall morsomt ut slik det utspilte seg inne i hodet *hehe*
        Det verst tenkelige som kan skje, er jo at det ikke blir som en tenkte seg, og at en dermed bare kutter det ut, og finner på noe annet i stedet *hehe*

      1. Å gjøre en etterligning av noen like bra som originalen, er nok bare å glemme, så jeg går for ‘elendighet med høyest mulig underholdningsverdi’ *hehe**

    1. Dette høres ut som et spennende konsept, ikke minst hvordan essensen av bloggen blir oppfatta. Tror det kan være veldig morsomt og også en balansegang. For jeg tror de fleste kan bli ufrivillige morsomme, i alle fall kan jeg se jeg sjøl kan bli det. Men jeg gleder meg til å lese det du vil kreere 😀 <3.

      1. I og med det humoristiske, vil være rettet mot kopiens tilkortkommenhet i forhold til originalen, så skal man, iallfall så langt jeg evner å se, unngå nettopp det at noen kan føle seg uthengt eller latterliggjort på noe vis.
        For noen, vil det jo være et hedelig forsøk på bloggerens spesialiteter og stil, mens der jeg f.eks skal ta for meg en strikkeblogg, -jeg som ikke har strikket siden 8 klasse, og dermed ikke har den ringeste anelse om hvordan det gjøres, vil jo bli deretter *haha*

    2. Her er jeg uenig med alle 🤪

      Dette minner om åttitallet da alle plutselig hadde svært hår, ballgenser og 501.. 🤔

      Det er bare én Bunny Trash, og det gjør ethvert forsøk på plagiatisme til et elendig sådan. Made in Wuhan 👊🏽

      Kjør heller på med litt Sophie Elise, hadde ledd meg i hjel hvis du hadde lagt ut bilder hvor du hadde fått brystimplantater i rompa, sæd fra sus scrofa domesticus i leppene og skulle gå til angrep på Freia-egg 😂

      Huff jeg er fæl.. men jeg kommer til å følge med likevel, blir interessant når du prøver være hun ‘stalkeren’ som mener alle som leser Reset og Document er rasister. Som om Dagbladet er den beste gjengivelsen av hva som foregår i samfunnet vårt 🙈

      1. ..- Ooogså var det kverulanten fra Drammen, da.. 😀 😀 😀
        *haha*
        Nå minnet du meg på at jeg faktisk photoshoppet meg selv i hht de inngrepene som er vanligst, og som tok fullstendig av første halvdel av 2018! Det innlegget må bare graves frem for reposting, for den ultimate skrekk og advarsel.. (Det var på ingen måte flatterende, for å si det sånn..)
        Men om det innlegget gjøres i egen ånd, så innebærer dette konseptet, som du sier, også at offentligheten vil få se meg argumentere for både likestilling av de ulike kulturelle bakgrunnene som finnes blant landets innbyggere, og fremsnakk av nasjonens valg i hht C19, med ditto avstandstagen fra de som opponerer mot tiltakene.. – Og det vil nok bli ytterst surrealistisk å oppleve, både for meg, og for de leserne som kjenner meg og mine korstog fra tidligere!.. 😛

      1. Neida, det skal dere få slippe *hehe*
        Det trekkes en blogg, slik som før, for så at jeg skal prøve å lage et innlegg som denne bloggeren typisk ville ha gjort.. Noen vil jeg nok muligens kunne få til gjenkjennelige versjoner av, mens slikt som å skulle lage et innlegg i en strikkebloggers ånd, vil jo bli fullstendig krise, med tanke på at jeg ikke engang KAN strikke *haha*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg