DAGENS BLOGG! [karidansen]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

99

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

KARIDANSEN!

 

Nå har altså det tilnærmede anerkiet hva Dagens blogg angår, hvilket står beskrevet HER, pågått i ei uke til ende, hvilket innebærer at vi snart må få kommet oss inn i et normalt gjenge igjen før det tar fullstendig av her..
Poenget med å innføre denne unntakstilstanden, var jo å få med flest mulig av de utgivelser der det blogges jevnlig før alle inkluderes i trekningen igjen. Hvorvidt det gjenstår noen som ikke har blitt ære og heder tildel i denne spalten, og i så tilfelle hvem, så er jeg redd jeg ‘ikke ser skogen for bare trær’, slik at fortjente blogger oversees. Av den grunn, mottas hint om ubeskrevede blad med takk!

I det jeg tenker at dersom ingen tips om ubeskrevne blogger dukker opp, så får en bare få en slutt på anarkiet, og ta konseptet tilbake til sine opprinnelige prinsipper, så slår det meg: ‘Vi mangler jo ho Kari!’ – Og Karidansen må med før muligheten åpnes for at man skal kunne bli denne ærefulle tittel til del for annen gang, så da tar vi heller og avslutter unntakstilstanden med brask og bram ved å dra den hele veien til at det i dagens blogg ikke er blitt foretatt noen trekning i det hele tatt! – Denne ble rett og slett bare bestemt..

For bildet av blogg.no som helhet, føles liksom ikke komplett uten at dama med den merksnodige dialekten, de pussige hverdagsrefleksjonene, og de sterke meningene som formidles på et vis det kun er Kari som kan; For mens jeg dundrer løs som en verbal Mike Tyson, der det ikke hersker noen tvil hva som traff deg, for å si det slik, så blir selv den sterkeste meningsytring fra denne her damas side kommunisert på et vis som best kan beskrives som at budskapet smugles inn i hjernen/bevisstheten din. Om ytringen blir fremlagt skriftelig eller muntlig i form av vedlagte videoinnspillinger er ett fett. – Effekten er den samme!.. En tar nemlig til seg det som blir sagt som om det fremkom i en film om Mormor og de 8 ungene; Så mildt og så koselig at du ikke ante hva som traff deg før du plutselig sitter der som fersk innehaver av de argumenter som følger den respektive utblåsning fra Karidansen.

Men nå formidles det vel så ofte morsomme, filosofiske og hyggelige tanker og refleksjoner på denne bloggen, med det til felles at overleveringen skjer på Karimåten.

Greia med Kari, er at hun er ett av de menneskene det liksom ikke kan la seg gjøre ikke å like! Hun har en sånn utstråling som jeg umiddelbart assorierer med hygge og kos. For sammenligningen med Anne-Cath Westlys filmatiserte barnebøker om Mormor og de 8 ungene var nemlig ikke tilfeldig.. For de av dere som har sett en av de filmatiserte historiene med dette ensemblet, hvor Westly selv figurerte i rollen som mormoren med den uforglemmelige ‘kosestemmen’, så er denne fiktive figuren absurd nærliggende min forestilling av en eldre utgave av kvinnen bak den her bloggen. At de faktisk har forskjellige dialekter, er bare noe som eksisterer på papiret, da de begge er av det slaget som det bare ikke lar seg gjøre å bli sint på.. – Om så skulle være, så smugles altså som nevnt budskapet med det passet som blir påskrevet inn i mottagerens bevissthet på sitt unikt snedige vis..

Karidansen er med andre ord en utgivelse jeg setter stor pris på. En blogg som på det varmeste kan anbefales alle og enhver, hvor målgruppen kan anslås til å likke på sånn ca 35+

8 kommentarer
    1. Jepp, Karidansen er ei fantastisk flott jente 🙂 Hun er fresk, frittalende, fantastisk morsom og herlig å være sammen med. Det er få blogger jeg har ledd så mye av som hennes. 🙂

      1. *hehe*
        I mine øyne, er den særegne evnen hun har til å plassere seg selv i den hverdagsgalskapen vi omgir oss med til daglig blitt for et varemerke å regne. – Du vet, der hun plasserer seg selv i dagligdagse settinger, som den der med de tilhørende en eller annen menighet som var ute og forkynte guds ord, for så å vri det hele slik at det brått fremstår fra en helt annen vinkel.. 🙂

    2. Tusen takk for veldig hyggelig omtale!
      Jeg skal betro deg en ting: Jeg er i stand til å erte på meg en gråstein! Jeg kan være skikkelig sinna og bitchy! Ofte holder jeg det inni meg, men noen ganger blåser jeg ut, omtrent som en utemmet trykk-koker!
      Uansett: Skikkelig koselig å bli sammenlignet med Anne Cath Vestly. Hun var min barndoms barnetimefavoritt, men jeg har aldri ment å etterligne henne! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg