DAGENS BLOGG! [kjerringtanker]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er…. 

17

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

KJERRINGTANKER!

 

I går skal jeg ærlig innrømme jeg ikke følte meg utpreget høy i hatten i det jeg skulle omtale en bakeblogg basert på lavkarbo, da jeg er en elendig baker som ikke kan en dritt om lavkarbo.. Derfor var det med en god porsjon lettelse jeg i dag kunne konstatere at jeg hadde trukket meg tilbake til det kjente og kjære, for å si det sånn; Dagens blogg er nemlig ‘Kjerringtanker’, hvorav kjerringa som står bak disse tankene, bærer navnet Brit.

Kjerringtanker er en blogg hvis innhold varierer fra det hysterisk morsomme til det gravalvorlige, men uansett hva som legges ut, holder både tekst og bilder en upåklagelig kvalitet. En hyppig gjenganger på denne bloggen, er Brits kjære, og ikke minst særdeles tolvmodige bedre halvdel som går under navnet ‘Gamle gubben Grå’. – En tolvmodig kjærlighet som virkelig får utspilt seg til fulle i disse dager, da ‘kjerringa’ har brukket ankelen, og (ut i fra hva som blir fortalt) ikke er så enkel å ha med å gjøre.. Brit er nemlig ikke vant til å sitte i ro. Dette er nemlig normal en av kongerikets mest travle damer, by far, og av alle hennes ‘ørten’ verv, er det rollen som fremadstormende lokalpolitiker for partiet ‘Rødt’ på full fart inn på ‘tinget’, som troner øverst på prioriteringslisten.

Med andre ord, er dette ei ‘kjerring’ med sterke meninger, for ikke snakke om meningers mot! Som den edsvorne liberalist jeg er, innebærer jo dette at Brit og jeg er uenige på en rekke områder. Men til tross for jeg kan være uenig i Brit, finner jeg bestandig det hun har å komme med interessant, i tillegg til at jeg setter pris på henne både som blogger og som menneske. Hun har imidlertid hatt en tendens til å gå litt hardt ut mot folk enkelte ganger, men har da utvist den nødvendige evne til å ta selvkritikk, slik at freden igjen kan senke seg, for å si det slik.

Vi kan altså konkludere med at ‘Kjerringtanker’ er en utgivelse av ypperste kvalitet med innhold for enhver smak. -En blogg som på det varmeste kan anbefales til en målgruppe jeg vil anslå til å være (ca) 35+.

8 kommentarer

Siste innlegg