DAGENS BLOGG! [lailas mat]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

18

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

LAILAS MAT!

 

Dag 3 som jeg trekker meg inn i det ukjente, er det så til de grader inn i det ukjente; Jeg skal altså til en blogg jeg aldri før har besøkt; Lailas Mat.

Jeg klikker meg inn, og det formelig bugner av de lekreste retter! Konseptet er i bunn og grunn basert på ukesmenyer med oppskrifter til middagsretter for hver av dagene, sammen med en rekke bakeoppskrifter.

Her har vi med ei dame som kan sin kokkelering å gjøre, det er iallfall sikkert og visst! Og måten rettene er presentert på gjennom de vedlagte bildene, fristes en til å lage hver eneste en av de. Dette er en matblogg av de skjeldne, det skal gudene vite!

Hva jeg liker ved dette konseptet, er at disse rettene, -iallfall de jeg så, er gjennomførbare for alle og enhver, liksom de er raske å lage. Sånt gjør dette til en matblogg for mannen i gata, for å si det sånn. For folk flest er jo ikke eksperter innen kokkekunsten, liksom vi alle går for ting som er lettvint, i det vi gjerne hverken har tid eller krefter til annet i en travel hverdag. Da er jo oppskrifter på sunne og gode middagsretter som oppfyller disse ‘kravene’ som å få i både pose og sekk, og gjerne en koffert attpå til!

Lailas matblogg er både en blogg å følge for de med interesse for matlaging, liksom den er et oppslagsverk for oss andre. Altså; En blogg for alle, det være seg som en utgivelse en leser fast, eller som en kokebok en åpner i det en skal forsøke å trylle frem noe godt på kjøkkenet. Kort oppsummert et solid stykke håndtverk bestående av matretter som er gjennomførbare for oss alle.

2 kommentarer
    1. Fin blogg og den er jeg ofte innom. Jeg liker å lage mat og lese om mat! Og alle må vi ha mat…Det er ikke å lage mat å åpne en boks eller en pakke med noe pulver å blande det med vann! Jeg har lært ungene mine å lage mat og de sulter ikke i hver sin leilighet for å si det sånn! Mat er kjærlighet! Dette er en blogg som fortjener plassen sin!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg