DAGENS BLOGG! [lilla sjel]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

45

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

LILLA SJEL!

 

Dagens trekning gjør det klart at denne uka i sin helhet dedikeres til de (til nå) ukjente blogger, og i dag viser det seg å være en lilla sjel som får æren av å være Dagens blogg.

I det jeg blar meg nedover siden med de siste innleggene, blir det klart at denne utgivelsen er sentrert rundt to genre: Tankeskildringer og bokanmeldelser. Og i det jeg begynner å lese, blir det klart at Mariann, som jeg etter en kjapp tur innom profilen finner ut at bloggeren heter, gjør en formidabel jobb. Først og fremst skriver hun knallgodt, og ikke minst så fanger hun min interesse. På et særegent skildrende vis, ytrer hun sine meninger om dette og hint, og meninger er jo som musikk i ørene på en samfunns- og aktualitetsblogger som meg!

Videre fremgår det klart at jeg har mer til feller med den her dama, da det viser seg at hun både er en ‘grubler’ og at hun er spirituell, så dette blir jo bare bedre og bedre!

Hva litterære preferanser angår, later det imidlertid til at min smak er langt mer action-preget enn hva som syntes å være tilfelle med de bøkene som tas opp her, men ikke desto mindre er anmeldelsene riktig så gode; Man gis et klart bilde av hvilken genre det dreier seg om i det hun gir et kort resumé av handlingen, uten å avsløre for mye, sammen med sidetall og forlag. Jeg har også sansen for at hun avslutter bokanmeldelsene med å linke til de siste foregående innleggene av sitt slag.

Kort oppsummert, er dette en velskrevet og meningsfull utgivelse, hvis utforming både må sies å være håndgripelig jordnært og spirituelt skildrende på en og samme tid, hvilket syntes å være unikt for denne bloggeren. Jeg liker virkelig denne bloggen liksom denne bloggeren, så dette har definitivt ikke vært siste gang jeg er innom portalens Lilla sjel!

6 kommentarer
    1. Dette er flott blogg, den er jeg ofte innom og titter på! Alt hva den dama får lest altså! Respekt…
      Men jeg liker mange av de bøkene hun anbefaler jeg…men rekker ikke lese så stort. Blir mest blader!

    2. Lillasjel får og anmelder bøker 🙂 Tror derfor hun kan lese så mye også. Har en avtale med noen tror jeg 🙂 Lurt det 🙂 Hun har også blogget i mange år, omtrent like lenge som meg tror jeg, eller kanskje lengre 🙂 Kjent henne lenge 🙂

    3. Å lese bøker er hennes store lidenskap og hobby, og hun har også egen bokgruppe på Facebook. Jeg elsker hennes boktips, lesehest som jeg selv er, og jeg har også vært så heldig å få overta noen av bøkene hun har lest, da vi møttes en sommer her i mitt distrikt 🙂 Veldig koselig dame som jeg har 100% sansen for. At hun er spirituell er et stort pluss. Det passer så utrolig godt til henne ♥
      Flott fremming av hennes blogg her hos deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg