DAGENS BLOGG! [mamma på hjul]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

3

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

MAMMA PÅ HJUL!

 

Etter så mange dager med ukjente blogger å bli kjent med, for så å gjøres stas på, var det godt å se at jeg i dag skal ut i kjent farvann igjen, for å si det sånn. Men nå har det imidlertid seg sånn at jeg skal ikke bare til en velkjent blogg og ditto blogger; Jeg skal nemlig til Vivian! – Mamma’n på hjul som jeg, og mange med meg, mener driver Norges viktigste- og mest meningsfulle blogg.

Kort fortalt, fikk nemlig Vivian diagnosen ALS som 36 åring, i det den yngste av hennes til sammen 4 barn nettopp var fylt ett år. – Og ALS er, som jeg vil tro de fleste kjenner til, det eneste som er verre enn kreft..

For meg, er Vivian en superhelt. En superhelt kjennetegnes jo at de innehar umulige egenskaper; Det være seg å være flygedyktig, stanse/manipulere tiden, superstyrke a-la Supermann og Pippi Langstrømpe. Vivian sin superpower er at hun evner å ha gode dager, smile & le, og bli eitrende forbannet.. Kort fortalt; Forbli den personen hun var oppe i det hele. Men størst av alt, er at hun evner å ha medfølelse for luksusproblemer og mindre plager! Dette er for meg så uhorvelig stort at det er langt over grensen til hva jeg anser for å være en superpower. Vivian er rett og slett et supert menneske!

Vivian gir, gjennom bloggen, denne horrible sykdommen et ansikt. På den ene siden, har dette garantert en ubetalelig verdi for de som lider samme skjebne, og på den andre siden, gir hun oss andre en innsikt som gir en et utvidet perspektiv som menneske. Det skjer noe med deg som person i det du klikker deg inn og begynner å lese denne bloggen. For denne dama skriver noe så inn i granskauen godt, og måten hun evner å sette ord på tanker og følelser, tar deg med inn i hodet hennes. – Du føler på det hun føler, og det er rett og slett for sterkt til ikke å sette sine spor..

Dette er en blogg som ikke bare anbefales på det varmeste; Den burde vært en del av pensum for de som studerer for en karriere innen helsevesenet! Dessuten er den rett og slett en ‘no brainer’ for alle som søker å utvide horisonten sin og bli et bedre menneske. Det blir en nemlig av å lese ‘Mamma på hjul’.

6 kommentarer

Siste innlegg