DAGENS BLOGG! [mette ask]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

12

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

METTE ASK!

 

I dag har jeg igjen æren av å få gjøre stas på en blogg jeg selv følger, liksom Mette Ask selv er blant de jeg er så heldig å ha fått stifte bekjentskap med her i dette bloggermiljøet.

Jeg husker godt første gang jeg klikket inn på bloggen til Mette. Jeg satt og skrollet nedover blogg.no’s hjemmeside etter å ha pløyd igjennom de bloggene jeg fulgte, og var dermed på oppdagelsesferd etter flere blogger som opererte innenfor mine interessefelt. Den gang, var jo bloggverden langt mer ‘rosa’ enn hva den er nå, så etter å ha fått kvoten oppfylt hva disse angår, ser jeg det er lagt ut et nytt innlegg fra hun jeg via overskriftene hadde skjønt var forlovet med en tyrkisk mann etter typ ‘et kvarters’ bekjentskap. – Og nå har de tatt skrittet å giftet seg!..

Ahh, fuck it, tenkte jeg, det kan jo være interessant å se hva som er greia her (les: hvor dum det er mulig å bli). – Også ender jeg med å få ‘the surprise of a lifetime’ i det dette forholdet og den (mildt sagt) hurtige progresjonen viste seg å være langt mer genuint, og ikke minst gjennomtenkt enn de fleste ekteskapsinngåelser. Likeså har Mette heller aldri forsøkt å skape noe urealistisk glansbilde av det å gifte seg på tvers av både kultur og landegrenser. Etter to år som ektefolk, er det f.eks først nå de har kunnet flytte sammen som en familie, og i store deler av denne perioden i hvert sitt land, har jo også pandemien bistått til å gjøre distansen enda lenger, for å si det sånn! Men kjærligheten overvinner alt, heter det jo, og Mette og Husseyns historie peker i retning at dette kanskje kan være mer sannhet i dette enn man skulle tro..

Kort fortalt, så er Mette Ask en blogg som utvider leserens horisont. Ved det valget hun har tatt m.h.t livspartner, har vi jo også fått innblikk i mindsettet til Husseyn; En mann hvis kulturelle bakgrunn er i Islam, og et vandrende bevis på at en muslimsk trosretning, liksom en muslimsk person ikke er den andre lik, for å si det sånn. Husseyn er rett og slett et eksempel til etterfølgelse når det kommer til innvandrere; Han la nemlig sitt elsk på land og folk for lenge og vel siden, går ‘all in’ for å lære språket, til tross for at han jo kommer langt med engelsk også, og satser på en karriære her etter å ha virket som ‘husfar’ mens datteren er liten(!)..

Det morsomme med Mette, er at hun går for en A4 -tilværelse, -og Mette vil aldri kunne bli et A4 -menneske. Hun er alt for original og selvstendig i både mindset og handlingsmønster til å ‘bli som alle andre’, -og takke vår skaper for det! For verden er i desperat mangel på mennesker som Mette og Husseyn. – Mennesker som tør å bryte med norm og politisk korrekte rammer, og ikke minst gjøre seg opp sine meninger og oppfatninger på selvstendig grunnlag..

Vi kan altså konkludere med at dette er en blogg som på det varmeste kan anbefales for de som ønsker å se verden fra et bredere perspektiv. – De som er åpne for alternativer til de etablerte livsvalg, i det intet i denne verden kommer i sort-hvitt. Dette er rett og slett en utgivelse som gjør en til et klokere menneske.

7 kommentarer
    1. Det der kan slå begge veier etterhvert. Har venner som sitter med samme historie, med forskjellig utfall. Altså, norsk kvinne og mann oppvokst under islam gifter seg, etter noe tid lever hun med voldsalarm, på ny adresse med nytt navn. Så har vi de det fungerer for, men de er det færrest av, i min bekjent- og vennskapskrets. Har vært innom Mette Ask, ønsker henne alt godt og lykke til videre ❤️

      1. Definitivt! Og som oftest er jo ulikt livssyn i seg selv en deal-breaker, -jeg ville jo aldri fungert med en kristen engang (hehe). Men det er nettopp derfor det er så interessant å lære å kjenne folk som utgjør unntaket fra regelen, for å si det sånn 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg