DAGENS BLOGG [monicha winther]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

100

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

MONICHA WINTHER!

 

Etter å ha måttet foreta noen omtrekninger etter først å ha endt opp med nylig omtalte blogger, i tillegg til et par der det ikke var blitt utgitt noe på ukevis, endte jeg til slutt med plass nummer 100. Bak denne listeplassen skjuler det seg en utgivelse som bærer nevnet til bloggeren selv, Monicha Winther.

Jeg har altså ikke den ringeste anelse om hva som venter I det jeg klikker linken. Det blir imidlertid umiddelbart på det rene at dette er alvorlige greier. – Så alvorlig at jeg må stoppe opp og vurdere om jeg tør å gjøre denne anmeldelsen..

Monicha Winthers blogg, handler nemlig om det å overleve et selvmordforsøk, og ikke minst om å måtte leve med skadene hun pådro seg. – Og jeg er jo ikke akkurat kjent for å være blant de sensitive I måten jeg uttaler meg på, så jeg er redd for å trå feil..

Men dette temaet er så utrolig viktig! Det er et tema som simpelthen må snakkes om, hvor skremmende det enn føles, så jeg er nødt til å gjøre dette. Ikke minst fordi jeg selv har opplevd selvmord I familien..

Kort oppsummert, hoppet Monicha Winther ned fra taket på et kjøpesenter, og overlevde på det som per definisjon er å betrakte som ‘mirakuløst vis’. Vi har jo av en eller annen grunn dette bildet av overlevende fra selvmord som tilsier at de etter et kort sykehusopphold vender tilbake til livet I samme fysiske forfatning som tidligere, og ikke minst overlykkelige over at de ikke lykkes. Slik er det imidlertid ikke..

I Winther tilfelle, så overlevde hun etter praktisk talt å ha knust hvert eneste bein I kroppen, med den følge at hun blir nødt til å leve med smertefulle konsekvenser av selvmordforsøket sine dager til ende..

Videre, lar hun leserne få innblikk I familie og venners reaksjoner, bestående av sorg, redsel og skyldsfølelse.. – Reaksjoner jeg vil tro er felles for alle som har opplevd selvmord eller selvmordforsøk I nær relasjon..

Dette er en uhyre viktig utgivelse som burde plassert langt høyere opp på listen, til tross for at det er noen dager siden siste innlegg. For å so det som det er, burde rett og slett alle lese denne bloggen, da temaet er så uhyre viktig, og ikke minst relevant for alle og enhver. Fornøyelig lesning er det vitterlig ikke, men du sitter til gjengjeld igjen med en innsikt hvis verdi er ubetalelig.

10 kommentarer
      1. Jeg kommer også til å fortsette å lese denne bloggen, men å lese den daglig, vil bli litt i overkant. Er såpass var på andres sinnsstemning at så heavy stoff som dette ikke kan inntas for ofte uten at det går ut over egen mentale helse.. 🙂

    1. Jeg har tittet innom for et par dager siden, men ellers ukjent blogg for meg! Sterk…
      Men tror ikke jeg orker å følge denne bloggen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg