DAGENS BLOGG! *nina uten filter*

Ny dag, og dermed er det duket for den tredje dagen med trekning av Dagens blogg!

Nummeret som åpenbarer seg denne gang, er..

79

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen er:..

 

NINA UTEN FILTER

Etter to trekninger som har sent meg til blogger jeg ikke hadde besøkt tidligere, så er dette en blogg, -og en blogger jeg har rukket å bli litt kjent med de siste månedene.

Nina uten filter er en personlig blogg, altså en blogg der bloggeren forteller om livet sitt med ord og bilder, nærmest som en dagbok. For mitt vedkommende, er dette et konsept som kan slå begge veier, avhengig av graden man kan relatere til personen bak. I praksis, betyr dette at glansbildeversjonene er intetsigende, mens de som gir et ærlig bilde av livet, -på godt OG vondt befinner seg i andre enden av skalaen.

Og som tittelen antyder, er Nina solid forankret i sistnevnte gruppe. Uten at det blir ‘sutrete’, gir denne dama leserne sine også et innblikk i de vanskelige sidene ved livet; Hun åpner opp om alt fra angstproblemer og progresjonen i behandlingen av disse til sorgen og sorgarbeidet som følger etter dødsfall i nærmeste familie. Å få slike innblikk i et annet menneske på sitt mest sårbare, gjør at en som leser får utvidet ens horisont, for å si det sånn. Likeså viktig å få med, er at dette er ei dame som vet å ta tak i de utfordringer hun måtte få kastet på seg pronto. Et eksempel som viser dette til fulle, er hvordan hun umiddelbart etter å ha blitt rammet av et fullstendig uventet angstanfall for noen uker siden tok grep på timen! Allerede samme dag, var hun i gang med angstmestring, med fastsatt avtale med psykolog og ‘the whole escalada’.

Er det noe jeg kan skrive under på, er det verdien av åpenhet rundt psykiske issues! Vi alle går jo rundt og bærer på ting vi anser for å være helt unikt for oss, og ser ikke engang muligheten for at andre kan gå rundt med noe tilsvarende før vi blir det fortalt. Med andre ord, er verdien av en slik åpenhet ubetalelig når det kommer til behandling og mestring, både for den som åpner opp, og mottakeren av budskapet.

På gladsiden, derimot, gis vi innblikk i det fantastiske forholdet Nina har til sin samboer, hvor de støtter hverandre i tykt og tynt, liksom hverdagsøyeblikk og hytteturer proppfulle av naturopplevelser og kos. Bildene hennes er lyse og stemningsfulle, og selv jeg, som generelt er fint lite opptatt av dette med bilder, ser faktisk ordentlig igjennom bildene på denne bloggen, istedet for å scrolle meg raskt og radig ned til teksten slik som jeg ofte gjør.

Konklusjonen blir dermed at man her har med en førsteklasses utgivelse å gjøre som jeg anbefaler på det varmeste dersom du har foretrekker ekte mennesker fremfor ‘glansbilder’ og vandrende ‘Barbie-figurer’. – Ekte mennesker som skildrer livet på godt og vondt, -akkurat slik som det er.

12 kommentarer
    1. En flott blogg å lese. Jeg er av og på med denne bloggen! Nå har jeg dessverre vært litt av, men det er min skyld. Rett og slett tiden som ikke strekker til alltid! Men en skikkelig gjennomført blogg med god bilder. Enig…
      Og deler raust av seg selv. Flott dame – virker veldig hyggelig.

      1. Definitivt!
        – Jeg får heller ikke besøkt alle bloggene jeg anser meg for å følge hver eneste dag. Mønsteret er at jeg begynner med dere jeg har blitt kjent med, altså blogger-venner, og tar det derfra, alt ettersom tiden strekker til. 🙂

      2. Så hyggelige ord, Solliv!
        Jeg får heller ikke alltid tid til å lese alle jeg gjerne ønsker å følge, men prøver å ta et raid innimellom.
        Jeg er ikke så god på å kommentere, – noen dager er dårligere enn andre for tida, så da har jeg ikke kapasitet, rett og slett.
        Men jeg er titt og ofte innom bloggen din og leser dine kloke ord og ser på de flotte bildene fra området ditt💚👍

    2. Nina uten filter er en flott blogg å følge 💚
      Åpen og ærlig om livet på godt og vondt, kjennbart for meg som har levd en stund 💚

      1. Ja, ikke sant..
        Jeg er helt avhengig av å sitte igjen med noe etter å ha lest blogginnlegg for å få meg interessert. – Det kan være alt fra en følelse og/eller en stemning til ny kunnskap, eller at man får se ting fra en annen vinkel enn man er vant til, og dermed får et utvidet perspektiv. 😉

    3. Fy søren, Gry, så innmari hyggelig skrevet av deg!
      Jeg sitter her i mørk stue, får ikke sove. Har hatt noen tyngre dager og ikke orket å blogge. Men sitter og leser litt over mine “faste” blogger som jeg liker å lese, og her sitter du og har skrevet så pent om meg.
      Tusen takk <3
      Det gjør liksom litt ekstra godt når de tunge tankene ligger utapå. Og kanskje ga du meg den lille ekstra puffen til å blogge litt igjen? 😉

      God natt fra ugla som er laaaangt på overtid hva angår leggetid…

      1. Wow.. Jeg ble helt satt ut da jeg leste denne kommentaren, for med den så ble det brått ‘more to this story’..
        – For det har seg sånn at jeg vet meget vel hva den anerkjennelse som ligger i en fremsnakk på bloggen kan bety når en har det helt ræva. For det du forteller her, er faktisk et speilbilde av det Asbjørn gjorde for meg for bare en drøy uke siden! Jeg hadde den her dagen trosset angsten, og tatt tlf med NAV (et must for en restaurant-arbeider i disse tider) selv, – også får jeg konsulenten fra helvete. Istedet for mestring, så ble det full krise, med andre ord. Men når den kom bare noen timer senere, så vant den gode opplevelsen over den dårlige, så det gjorde jo en forskjell ut av denne verden..
        Dette gjør at det nesten blir litt sånn magisk når det viser seg at jeg fikk gjøre noe lignende… Så forhåpentligvis vinner den positive siden hos deg også <333

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg