DAGENS BLOGG! [solliv]

– Og nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen, er…. 

38

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

SOLLIV!

 

Det gleder meg stort at også dagens trekning har bragt meg til kjente trakter, -både på blogg og i livet ellers, for å si det sånn. Her har vi nemlig en blogger som vet å profilere Norges vakreste by, hvilket også er min hjemby; Fredrikstad.

Soliv er en blogg hvis utgangspunkt var å være en stemme for hørselsvake, for med tiden å utvikle seg til å bli en personlig blogg der det legges stor vekt på bilder. – Og dette er ei dame som kan sin fotokunst! Her får vi nemlig daglige serier av prospektkortlignende bilder fra turer i både skog og mark, by og land. Selv er jeg spesielt imponert over evnen til å finne forbløffende motiv i de minste ting. – Ting vi ‘vanlig dødelige’ som regel ikke engang legger merke til, blir de reneste underverk gjennom kameralinsen til Solveig, som er den driftige damens navn.

Som nevnt, var Soliv i utgangspunktet sentrert rundt det å være hørselsvak, men selv om hun har glidd bort fra den opprinnelige agenda, betyr det slettes ikke at bloggeren ikke lengre har noen misjon! Solveig er nemlig glødende opptatt av å få folk ut av sofaen og ut å gå, hvilket fremkommer gjennom hennes ukentlige ‘gå-skole’.

Soliv er først og fremst en koselig blogg. – En utgivelse av den typen en tar frem sammen med kaffekoppen for å stenge verdens elendig ute for en stakket stund. Men nå og da smeller hun til, og vi gjøres oppmerksom på at dette i aller høyeste grad også er ei dame med meningers mot! – Og sånt er jo unektelig som musikk i ørene for en samfunns- og aktualitetsblogger som meg..

I bunn og grunn er dette en blogg som favner svært bredt, både mht til aldersgrupper og preferanser forøvrig. For selv om det hovedsakelig er ‘kos’, blir det aldri meningsløst, og det er vel hovedsakelig her man finner grunnen til at jeg i sin tid begynte å følge nettopp denne bloggen i en kategori der det vitterlig er stor konkurranse. – Og vi kan dermed konkludere med av Soliv er en blogg som på det varmeste kan anbefales alle, og spesielt de på 30+ som har sansen for natur og vakre bilder, med en ‘dæsj’ av verbal slagkraft dann og vann.

12 kommentarer
    1. Hei og gratulerer med dagen i dag!

      Solliv er en blogg jeg har fulgt i mange år – og det er så herlig med slike blogger og det å følge utviklingen 😀

      Lag deg en fin lørdag 😀

    2. Solliv var en av de første bloggene jeg begynnte å følge.
      Jeg er selv hørselshemmet og har brukt høreapparat siden jeg var 30 år. Altså i 42 år.
      Apparatene har blitt bedre og bedre. Hvert 7 år får man nye uten å betale dem selv.
      Og jeg er enig med deg at hun tar mange gode bilder og har en koselig blogg.

    3. God ettermiddag 🙂 Men tusen takk da sier SOLLIV med med to L – Som betyr sol og liv og også Solveig (meg) og Liv (min mamma) …Jeg har som du sier en hørselblogg, men blir dratt vekk uten å styre det egentlig. For jeg er så glad i så mye og meg og en bås er ikke så lett! Men enig i det du skriver..blitt nesten en sånn føle deg vel blogg…uten at jeg vil det egentlig….Men du det kommer straks bilder fra byen <3

    4. Du har fått meg til å stikke innom en del blogger i det siste, mange fine blogger, et par inntak som jeg fint klarer meg uten nye besøk.. interessant med Solliv at hun startet om å være en stemme for hørselssvake, jeg er hørselshemmet selv.. fra jeg ble født. Blir så irritert når folk snakker til meg med munnbleie på, ser jeg ikke lepper bevege seg så er det pointless.. skal uansett snoke litt mer innom Solliv 😊 jeg liker Fredrikstad 👍🏾

      1. Det er jo langt i fra alle jeg følger selv, eller vil følge i fremtiden, for den saks skyld. Men de er jo gjerne gode håndtverk for det.. – Og de jeg ikke kan gi rosende omtale, trekker jeg rett og slett på nytt. – That’s the beauty of making my own rules (hahaha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg