DAGENS BLOGG! [tenåringspappa]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

45

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

TENÅRINGSPAPPA!

 

Selv om jeg er (frivillig) barnløs, og mamma/pappablogger derav ikke er ‘min’ genre, for å si det slik, stiller jeg allikevel med en viss forhåndskunnskap om Tenåringspappa. Årsaken er helt enkelt at dette, i motsetning til de andre mamma/pappabloggere jeg kjenner til, i bunn og grunn er en blogg bestående av meningsytringer. De fleste innleggene er, som seg hør og bør, relatert til barneoppdragelse på den ene siden, og barn og ungdoms oppvekstkår i Norge på den andre. Nå og da, tar han også for seg emner utenfor tema, og det er jo da disse som i all hovedsak har solgt seg inn hos meg.

– Og når jeg først har vært der, har jeg også benyttet anledningen til å lese en håndfull av de øvrige innleggene. Det er jo ingen hemmelighet at jeg har sansen for samfunnsynsere med sterke meninger, og det har så avgjort denne mannen. Dessuten skriver han svært godt, og ikke minst fengende, slik at en ikke kan unngå å la seg engasjere selv i emner som en i utgangspunktet ikke er spesielt opptatt av. Så fremt en er samfunnsengasjert, vil en ha utbytte av å klikke seg inn på denne bloggen.

Med utgangspunkt i meg selv, så er en heller ikke nødt til å være spesielt interessert i tema relatert til barn/ungdom for å la seg engasjere i saker som har å gjøre med hvordan disse integreres i samfunnet. Jeg mener.. Hvem har vel ikke latt seg provosere av unger i barneskolealder som begår herverk, og/eller utviser en total mangel på respekt for voksne mennesker ved f.eks å banne en lærer opp i ansiktet? Tenåringspappa er en blogg som i all hovedsak består av bloggerens synspunkter på hvordan den oppvoksende slekt på best mulig vis skal kunne formes i forhold til det samfunnet de er en del av, både i hht oppdragelsen i hjemmet, skolen, og hva lov og rett angår. – Og vi har vitterlig et behov for stemmer av den typen Tenåringspappa representerer!

Ikke sånn og forstå at man behøver å være enig i alle synspunktene som fremmes på denne bloggen. For en ting som er felles for alle gode meningsytrere, er at en også har utbytte av å lese de ytringene en er uenig i, i hht at de synspunkter som fremmes er såpass velbegrunnet at en uansett vil sitte igjen med et bredere perspektiv på den aktuelle saken.

Med andre ord, er altså Tenåringspappa en særs veldrevet utgivelse som på det varmeste kan anbefales samfunnsengasjerte generelt, og de med interesse for barneoppdragelse og barn- og unges oppvekstkår spesielt.

5 kommentarer

Siste innlegg