DAGENS BLOGG [vibbedille]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er… 

11

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

 

VIBBEDILLE!

 

I anledning dagens trekning, hadde jeg et av de øyeblikkene hvor jeg virkelig blir bevisst på den bredden som i løpet av det siste året har blitt så gjennomgående for blogg.no sine utgivelser. Det bildet allmennheten har av en blogger som en ‘rosabloggende 20 -something’ er passé, hvis endring har skjedd såpass fort at det fremdeles ikke har nådd frem til en betydelig andel av befolkningen.. For mens gårsdagens blogg er sentrert rundt livet som tørrlagt rusavhengig (hvis omtale kan leses HER), tar vi et kvantesprang over i de kreative garnkunstnernes verden i det vi i dagens blogg skal ta for oss strikkebloggen Vibbedille.

Og gudbedre hvor den her dama kan strikke!! For en grønnskolling som meg, har jo strikkekunsten vært ‘begremset’ til typ klær, tepper og grytekluter, for å si det slik, så jeg rammes jo et hakeslipp av gigantiske proposjoner i det jeg blar meg nedover siden med de ti siste innleggene, og finner alt fra sko (jepp, du leste riktig; her finner man altså strikkede SKO!) til små kuler/baller som kan være alt fra juletrekuler til ‘uro’ -innretninger (uten det forbannede levenet), alt ettersom hvilke farger en velger og setting de plasseres inn i.

Det skal også sies at jeg lot meg kraftig imponere av de sokkene som er avbildet i det siste innlegget. I det jeg i den her sammenhengen benytter meg av begrepet ‘sokker’, så er det imidlertid ikke begrenset til det vi vanlig dødelige legger i ordet! Her snakker vi ‘sokker med en twist’, da de er utformet som ‘alvesko’, med den karakteristiske spisse ‘snurren’ i spissen. – Vel.. Nå har jeg rett og slett vært inne å stjålet bilde av disse, hvis design oppgis å være fra Jolin Copier Designs, fra bloggen til Vibbedille slik at du kan se selv:.

foto: egenhendig ‘stjålet’ fra vibbedille.blogg.no

 

Å besøke denne bloggen, er rett og slett som å være på en utstilling der en går fra den ene spektakulære kreasjonen til den andre, og for første gang i mitt liv, iallfall ut i fra hva jeg evner å huske, så slår det meg at jeg skulle ønske jeg ikke var så til de grader talentløs når det kommer til håndarbeid. For det her er virkelig kule greier!

Videre hører det også med til historien at selv om dette er og blir en strikkeblogg, så er det også gitt rom for unntak, for å si det slik. Innimellom kreasjonene, dukker det nemlig opp innlegg som viser at dama blant annet både er en habil naturfotograf og at hun vitterlig har meningers mot, der hun vet å slå fra seg!

Vi kan altså konkludere med at Vibbedille er en inspirasjonskilde av rang for strikke- og håndarbeidsentusiaster, i tillegg til regelmessige ‘drypp’ for de av oss som ikke evner å strikke så mye som en gryteklut der hun går ‘off topic’ med fotoreportasjer, meningsytringer og annet ‘snacks’. Utgivelsen oser dessuten av kvalitet tvers igjennom, så et besøk vil uansett være verdt tiden!

 

18 kommentarer
      1. Hun stenger av og til kommentarfeltet ja. Gikk inn og kikket, og ja, det er stengt nå i skrivende stund. Så det er ikke noen feil hos deg 🙂

    1. Ikke en blogg jeg følger fast.. har mine faste jeg er innom så da rekker jeg ikke innom så mange nye.. Skikkelig kule sokker..så tenker nok dette er en fin blogg med mye inspirasjon ja.. Ha en fortsatt fin dag <3

      1. Siden det i bunn og grunn er en interesseblogg for de som strikker og hekler, er det jo heller ikke ‘min’ genre, for å si det slik, men for de tilhørende målgruppen hennes, er den jo glimrende 🙂

          1. Skal ærlig innrømme at når kommentarfelt stenges, venter jeg som oftest med å lese innlegg til det er åpent igjen. For meg er den direkte kommunikasjonen mellom leser og utgiver i bunn og grunn det som skiller bloggkonseptet fra avisreportasjer, meningskronikker, ukebladreportasjer, osv. Det er faktisk så galt at det er et par blogger jeg ville ha fulgt daglig, men som jeg ikke klikker inn på i det hele tatt pga det ikke er åpent for kommentarer. Det er nok over gjennomsnittet sært, men jeg fikser bare ikke en meningsblogg som er lukket for innspill *hehe*

            1. Jeg har selv av og til fundert på å stenge kommentarfeltet, fordi jeg ikke alltid har helse til å svare kommentarene. Men samtidig synes jeg det er så utrolig kjekt å få litt respons på det man skriver, så jeg kommer ikke til å stenge noe nei 🙂
              Jeg synes jo også selv det er kjekkest å ha mulighet til å skrive hos andre, ikke minst for å legge igjen en hilsen eller et spor om at man har vært innom 🙂

              1. Ja, ikke sant 🙂
                Og om du ikke føler deg i form, så er du jo på ingen måte nødt til å svare med en gang heller. Dette blir jo litt annerledes for bloggere som Roger (Bunnytrash) og meg, der meningsytringer utgjør en betydelig del av konseptet. Legger en opp til en debatt, så ligger det liksom i kortene at en bør svare kjapt for å holde hjulene i gang, for å si det slik 😉

    2. Jeg er jo strikkeinteressert, så jeg følger Vibbedille ♥ Og selvsagt gøy at hun er fra min kant av landet også 😀 Hun har jo litt variert, og ikke kun strikk, men perler og andre ting også. Kjekt å følge med 🙂

    3. Vibbedille er en herlig blogg jeg leser veldig ofte. Noen ganger alle innlegg og noen ganger hopper jeg litt over. Men en snill og herlige dame med gnistrende fin blogg! En stund var det min favoritt-blogg.
      Men en periode litt mye perler og da hopper jeg litt over. Men hun kan skrive altså og har en fin humor!

      1. Ahh, så hyggelig at du likte den! Man er jo alltid litt spent på reaksjonen når en skal anmelde temablogger uten å ha peiling på det faglige *hehe*.
        Men om jeg ikke kan si noe om vanskelighetsgrader o.l i ‘strikkefaglig’ terminologi, så kan jeg iallfall med hånden på hjertet si at bloggen er av upåklagelig kvalitet, liksom jeg jo er sikker i min sak m.h.t at jeg syntes tingene som blir vist er særs smakfulle. Jeg opplevde kort fortalt innholdet som givende, og dermed anser jeg meg for å ha de nødvendige data jeg, da *hehe*

    4. Fin blogg med mye spennende. Må innom å se ofte. 😊 Også perle-tingene hennes. Imponerende! 😊Du må se de også hvis du ikke har sett!

      1. Nei, det var ikke noe perling blant de innleggene jeg fikk med meg, nei.. – Og perler er jo noe jeg sysler litt med selv, så dette skal jeg definitivt få sjekket ut, så takker så mye for tips! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg