DAGENS BLOGG! [zoetic world]

Nummeret som åpenbarer seg i det jeg bretter ut den respektive papirkulen i dag, er…. 

75

..og bloggen som innehar denne listeplasseringen på dagens toppliste (hos blogg.no) er:..

 

ZOETIC WORLD!

 

I dag går turen til Zoetic world, hvilket er en blogg jeg har vært innom noen ganger, men ikke nok til å kunne si at jeg kjenner hverken bloggen eller bloggeren, -som jeg etter en snartur innom profilsiden finner ut heter Helene.

Zoetic World er en personlig blogg med stor vekt på bilder. Disse har en betydelig rolle i fremstillingen av de morsomme og koselige hverdagshistoriene som preger denne bloggen. Aller størst plass, er viet naturopplevelser, hvorpå damas fotokunst virkelig kommer til sin rett.

Dette er en ‘feel-good’ -blogg av ypperste merke, da den er blant de utgivelsene som gir ro i sjelen i det en klikker seg inn. Her bys en rett og slett på et pusterom i hverdagen!

Når det kommer til det siste innlegget som ble lagt ut på denne bloggen, er dette imidlertid av en helt annen karakter enn alt annet som er utkommet. For nå har det seg nemlig slik at denne dama som under normale omstendigheter gir leserne sine en pause fra hverdagsproblemer, kjas og mas trenger hjelp. Det har nemlig ballet seg så til de grader på med uforutsette utgifter for henne at hun er sett seg nødt til å be om hjelp via bloggen, da det å kunne overleve på snaue 200 kr i en hel måned til ende rett og slett ikke er gjennomførbart..

– Og det er noe ved nettopp det å våge å vise svakhet ved å tørre å be om hjelp som jeg finner beundringsverdig. Antagelig fordi jeg selv har fullstendig sperre når det kommer til det å be om noe.. Men ikke desto mindre, er jeg jo smertelig klar over at vi alle vil komme utfor situasjoner der vi har behov for hjelp i løpet av livet, ogdet er så uendelig mye sunnere å være åpen om problemene sine enn å lukke seg inne med de slik som jeg gjør. Det krever så visst mot, men en ser jo igjen og igjen at det virkelig betaler seg!

Vi kan dermed konkludere med at vi her har å gjøre med en skikkelig ‘feel-good’ blogger og glimrende fotograf å gjøre som heller ikke er fremmed for å gå inn på de vanskeligere/tyngre sidene ved livet når situasjonen tilsier det.

4 kommentarer
    1. En flott oog sterk blogg. Masse nedturer i dette livet. Og noen få oppturer. Men en drøss med nydelige bilder! En blogg jeg har fulgt helt siden den kom ut. Ca 4 år siden.
      Viktig å bry seg og viktige å sende over noen kroner. Når et menneske ber om hjelp på denne måten!

    2. Helene er ei flott dame – ei av de første bloggerne her inne som jeg møtte! Mye fine turer og fine bilder – og en sterk og tøff person! Godt gjort å be om hjelp – veldig bra! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg