De 7 mest irriterende ting!

Generelt, er jeg en greit over gjennomsnittet laid-back person. Men når noe først irriterer meg, så irriterer det meg til gjengjeld så til de grader også! – Dette er en irritasjonsliste som favner både stort og smått, elementer som både kan syntes bagatellmessige og/eller irrelevante og elementer av den største betydning.  For alt jeg vet, kan det godt være noen som vil betrakte enkelte av mine ‘toppirritasjoner’ borderline psychotic for den saks skyld! Men ikke desto mindre; Her er de iallefall!

 

[foto: df-foto]

  Forkjempere for å få sitt syn på/holdning til ting lovpålagt fordi de åpenbart ikke evner å innse at andre er av en annen oppfatning, og at de i hht demokratiske prinsipper er i sin fulle rett til det. Selv om deres meningsmotstandere går på tvers av det som er politisk korrekt på det gitte tidsdpunktet, er det regelrett udemokratisk å ville presse sine holdninger igjennom i lovs form.

  Når jeg skal rekke jobb e.l: De mennesker som befinner seg i samme område til samme tid som meg! (Her henviser jeg til advarselen innledningsvis om at enkelte av disse tingene tenderer mot borderline psychotic).

  Den store horden hvis meninger og oppfatninger later til å være totaltstyrt i hht det som måtte være politisk korrekt og/eller trendy til enhver tid. Jeg mener.. Når store deler av en befolkning slavisk følger den berømte ‘bjellekua’ uten noensinne å foreta undersøkelser og innhentehente relevante faktaopplysninger for så å danne seg en mening gjennom å veie sakens ulike sider opp i mot hverandre, så er dette i mine øyne intet mindre enn en trussel mot demokratiet.

  Kø generelt, og sommel i køen spesielt; Jeg mener.. Finnes det noe mer frustrerende enn de som begynner å telle småpenger i det de skal betale i kassen mens køen strekker seg metervis bak dem. – For ikke snakke om de som da brått kommer på at de har glemt noe, hvorpå de blir flaksende rundt i butikken som hodeløse kalkuner på jakt etter dette mens køen vokser i hastigheter!

 

[walt disney]

  At religion fremdeles har en uhørt stor plass i vårt samfunn i en tid hvor det burde vært åpenbart for alle og enhver tilhørende den opplyste delen av verden at den hebraiske mytologien er akkutat det; En mytologi på linje med den norrøne (Tor, Odin & co), den freske, romerske, osv som en ler hoderystende av at folk bekjente seg til. Bli kvitt religionen, så er en langt på vei mot et mål om en fredelig verden! – Simple as that.

  Den rådende [vrang]forestillingen om at vi mennesker av en eller annen grunn skal inneha en høyere verdi enn planetens øvrige arter, for ikke snakke om hvor plagsomt det er å observere min egen art ta seg til rette på bekostning av de øvrige. Et prakteksempel fra eget fylke og kommune, er hvordan folk mener seg berettiget til å ta livet av ulver ol. pga de kommer for nære beboelser, forsyner seg av husdyr osv når det hele tiden hogges ned skog, i den betydning av at det konstant tas store areal fra DERES ‘boareal’! Dette er årsak -> virkning -logikk i sin enkleste form, så dette er folks egen feil, og derav folks konsekvenser å ta når det som seg hør og bør går til helvete.

  All denne ‘skammen’ med det ditto ‘politiet, som f.eks ‘flyskam’, ‘mammapolitiet’, osv. Folk må da for pokker kunne passe sine egne saker istedet for å bry seg med andre! Dessuten er det ikke sånn at andres meninger og syn på ting ikke har livets rett fordi de strider mot ens egne!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg