De beste ansiktsmaskene lager du selv!

Som husmoremne er jeg en vandrende katastrofe, hvilket innbefatter at de kulinariske opplevelser som blir servert i regi av meg, definitivt ikke er tilbredt av meg. Men det er ikke dermed sagt at jeg er ubrukelig på kjøkkenet av den grunn! For jeg er nemmelig en racer på å tilberede ansiktsmasker av det som måtte befinne seg i kjøle- og kjøkkenskap, og her følger et utvalg som funker vel så bra som de fra eksklusive kosmetikkmerker:

 

 

Ved at kostnadene for ansiktsmasker og peeling er praktisk talt ikke-eksisterende, samt at kostnadene for renseprodukter også er redusert til et minimum ved å bruke baby-wipes istedet for kosmetikkmerkenes våtservietter, kan jeg legge mer penger i høykonsentrerte serum/ampuller.

Vel.. Da er det vel bare å fyre løs! [Årsaken til ca -målene er at ingrediensene gjerne må justeres litt til og fra for å få den ønskede konsistens].

 

Glød til blass og livløs hud: 
[Nærende, og rik på antioksidanter]
ca 4 toppede SS kakaopulver
2 ss fløte
2 ts cottage cheese
ca 0,3 dl honning
ca 3 ts havremel
2-3 jordbær (moses)

 

‘Askepott’ -maske:
[Kraftig oppstrammende effekt på huden den aktuelle dagen/kvelden].
1 ss oppvarmet honning (slik at den blir flytende)
Saften fra ca en halv sitron
3 ss youghurt (de fleste velger naturell pga prisen, men det spiller ingen rolle hva effekten angår)
Eggehvite fra 1 egg

 

Anti-rynke/age:
Nærende, og rik på vitamin A og antioksidanter, hvilket gjør den ideell for tørr/fuktighetsfattig hud]
1 banan
ca 1/4 avokado
** Moses sammen.

 

Peeling for alle hudtyper:
1 ss havregryn
1 ss flytende honning
1 ts eplejuice
ca 2 ts havremel for en tørr, sensitiv/ømfintlig hud /eller
ca 1 ts kvernede/knuste mandler for en fet, grovporet hud.

 

10 kommentarer

Siste innlegg