De forsvunnede skoene!..

At den ene sokken i paret har for vane å forsvinne på mystisk vis, er et velkjent fenomen hos mange. Hos meg, har fenomenet imidlertid eskallert til også å gjelde skoene.. 

 

 

Greit nok at dette med alltid å være ute i siste liten er blandt skavankene som hefter ved min personlighet sammen med det faktum at jeg er er et generelt elendig ‘husmoremne’, men selv for et ‘rotehue’, syntes det rimelig spesielt at den ene av skoene i parene forsvinner på lik linje med sokkene. Jeg mener.. Skoene blir nå engang tatt av, og plassert side ved side i gangen uten nevneverdig innblanding fra hverken andre plagg eller hva det måtte være av ting & tang. Like fullt, er det for normalt å regne at jeg farer rundt som ei høne uten hode på vill jakt etter ‘parkammeraten’ til en av de skoene jeg har i hendene mens klokken tikker ubønnhørlig mot et hinsides stress for å rekke jobben.

For et par dager siden, ble alt selvbedrag som går på at dette kun er en hastverksgreie feid til side, da følgende skjedde da jeg i ro og mak var på vei ut på en liten treningstur med hunden min;

 

Tre ‘single’ joggesko, hvorav de tilhørende skoene til to av de fremdeles syntes å være forduftet fra jordens overflate..

 

På skohyllen står tre ‘single’ joggesko, hvorpå den turkise par-skoen etter mye om & men tilslutt ble funnet bak TV -benken, mens de øvrige to fremdeles er sporløst forsvunnet..

Mitt spørsmål i denne forbindelse er så: Skjer dette noen andre enn meg??..

 

 

 

8 kommentarer
    1. Skjer ikke ofte med sko..men veldig ofte med sokker..hehe.. Du nevner du har hund..kanskje den som er synderen da.. 🙂 Eller at du har aaaallllt for mange sko.. Fin du er :))

      1. Ja, i noen av tilfellene er det nok ham eller en av kattene som har forårsaket skorotet- Selv om ingen av de har noen interesse av sko som sådan, er sko og klær velegnet til bruk for å grave ned godter etc i følge Ferrari (hunden), mens kattene leker der innimellom. Det skal også sies at jeg har en del skopar, men dog ikke så mange at en gjennomsnitts ordenssans ikke skulle greid å holde styr på de uten nevneverdig problem. Uansett hvordan jeg vrir & vrenger på det, er det nok ikke til å komme utenom at det er min manglende ordenssans som ligger til grunn for majoriteten av disse (og andre) forsvinningene (hehe) 😉

    2. Haha! Aldri opplevd det med sko. Men sokker… jeg hadde en full bærepose der ingen sokker var par…
      Du får begynne å kjøpe bare like sko , flere par av samme 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg