Deal-breakers!

Enkelte egenskaper og personlighetstrekk fungerer dårlig med ens egne hva nære relasjoner angår, uten at det er noe ‘galt’ med de. – De bare matcher bare ikke ens egen personlighet! Her følger det som er såkaldte ‘deal-breakers’ på forskjellige områder for mitt vedkommende.. 

 

 

Dating/kjærlighetsforhold:  

  • Manglende dyrekjærlighet og/eller allergi er [selvsagt] umulig å leve med for en som har 5 katter og snart en hund som elskes over alt på jord..
  • Religion, da mitt eget verdensbilde bryter så fundamentalt med det som gis gjennom religionene, vil et forhold til en troende aldri kunne fungere. Å være spirituell, er derimot noe helt annet..
  • Ønske om barn, da dette selvsagt skjærer seg med min beslutning om å forbli barnløs.
  • A4 mennesker kjeder meg.

 

Vennskap: 

  • Hentydninger om at jeg er for tynn eller andre negativt vinklede kommentarer på utseendet. For det første, er hensikten med disse nærmest uten unntak å trykke ned for å løfte seg selv opp, og for det andre er dette med at dersom en ikke har noe positivt å komme med om en annens ytre, har en å holde kjeft for meg en ufravikelig regel (med mindre en har blitt spurt om å avgi ens mening).
  • Tillitsbrudd gjennom videreformidling av ting som er blitt de fortalt.
  • Dårlig energi. Som høysensitiv, er jeg ekstremt mottagelig for energien til de som befinner seg i nærheten. God energi er rene energiboosteren/livskraften, mens dårlig energi tapper meg fullstendig i løpet av kort tid.
  • Som nevnt over: A4 -mennesker kjeder meg.

 

Blogg:  

  • Stengt kommentarfelt/bloggere som ikke besvarer kommentarer. For meg er den direkte kommunikasjonen mellom bloggeren og leserne det som skiller bloggkonseptet fra sånt som e-bøker og nettaviser/magasiner.
  • Dominans (typ; over 50% av totalen) av sponsede innlegg. Med ‘sponsede innlegg’ mener jeg her innlegg som i sin helhet er dedikert til å fremme et eller annet produkt eller forretning. At folk legger annonser fra personlige sponsorer o.l i innleggene, har derimot ingen betydning i så måte.

 

Butikker/forretningsvirksomheter: 

  • Personalet har for meg en enorm betydning for hvor jeg velger å handle. Eksempelvis sykler eller går jeg til Coop Extra butikken ca en km unna for alt av dagligvarekjøp fremfor å bare svinge bortom Rema-butikken som ligger 50 m borte i gaten kun fordi jeg liker personalet så mye bedre.
8 kommentarer

Siste innlegg