‘Deal-Breakers’

Vi har nok alle, bevisst eller ubevisst, enkelte ting eller sider ved andre vi ikke fikser. Ikke sånn å forstå at det er noe galt objektivt sett! Det er bare at det går på tvers av ett eller annet grunnleggende i oss selv som rett og slett ikke kan forenes, slik at vi trekker oss unna pronto. Mine er som følger:.. 

 

 

Dating/kjærlighetsforhold:  

  • Manglende dyrekjærlighet og/eller allergi er [selvsagt] umulig å leve med for en som har hund og 6 katter som elskes over alt på jord..
  • Religion, da det verdensbildet som gis gjennom disse hebraiske mytologiene i mine øyne etterlevninger fra middelalderen som burde gått inn i historien sammen med de norrøne, greske, osv. for hundrevis av år siden. En viss spiritualitet, derimot, blir noe helt annet.
  • Ønske om barn, da dette selvsagt skjærer seg med min beslutning om å forbli barnløs.

 

Vennskap: 

  • Religiøs tro/tilhørighet vil heller ikke i (nære) vennskapsforhold kunne la seg forene med hvordan jeg, -om skal jeg være helt (og brutalt) ærlig, assosierer dette med en viss enfoldighet.. Ordtaket ‘Like barn leker best’ gjør seg ut fra mine erfaringer spesielt gjeldende når det kommer til vennskap..
  • Hentydninger om at jeg er for tynn eller andre negativt vinklede kommentarer på utseendet. For det første, er hensikten med disse nærmest uten unntak å trykke ned for å løfte seg selv opp, og for det andre er dette med at dersom en ikke har noe positivt å komme med om en annens ytre, har en å holde kjeft for meg en ufravikelig regel (med mindre en har blitt spurt om å avgi ens mening).
  • Tillitsbrudd gjennom videreformidling av ting som er blitt de fortalt.

 

Blogg:  

  • Stengt kommentarfelt. Kommunikasjonen med utgiveren/artikkelforfatteren er i mine øyne det som mer enn noe annet definerer blogg-konseptet. Ikke sånn og forstå at jeg ikke forstår hvordan enkelte ser seg nødt til å stenge av for en kortere eller lengre periode etter å ha fått nok av ‘nett-troll’. Det har ikke med den respektive bloggeren å gjøre, det er bare ett eller annet med denne kommunikasjonen som for meg utgjør en slags bærende fellesnevner, eller rød tråd, om du vil, slik at det ikke lenger kan sees på som blogg uten. Det skal også nevnes at dette like fullt er en deal-breaker ovenfor meg selv; Den dagen jeg eventuelt ikke lenger skulle fikse det som måtte komme i kommentarfeltet, fikser jeg i egne øyne heller ikke bloggtilværelsen..
  • Dominans (typ; over 50% av totalen) av sponsede innlegg. Med ‘sponsede innlegg’ mener jeg her innlegg som i sin helhet er dedikert til å fremme et eller annet produkt eller forretning. At folk legger annonser fra personlige sponsorer o.l i innleggene, har derimot ingen betydning i så måte.

 

Butikker/forretningsvirksomheter: 

  • Personalet har for meg en enorm betydning for hvor jeg velger å handle. Eksempelvis sykler eller går jeg til Coop Extra butikken ca en km unna for alt av dagligvarekjøp fremfor å bare svinge bortom ‘sjappa’ som ligger 50 m borte i gaten ene og alene pga personalet.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg