Den største jeg har sett!!

I det jeg svinger av inn på boligfeltet for så å gå inn døren hjemme etter jobb, er alt tilsynelatende fred og fordragelighet. Sommervarmen holder stand, selv etter mørkets frembrudd, og forstadsidyllen later til å være upåklagelig, -for den som måtte bivåne detrt hele som den berømmelige fluen på veggen, så vel som for meg. I det jeg er inne, gjøres intet annet enn å helle innpå et glass saft, for så å feste selen på Leah for kveldstur. 

På den samme plassen, maks 5 min. senere, er alle tilløp til idyll brutt!..

 

Da jeg altså skrider over den samme innkjørselen til boligfeltet som få minutter før hadde syntes kjemisk renset for fare, anes nemlig en bevegelse i sidesynet; Og ganske så riktig; Det hoppes..

Min første innskytelse er at det er en liten frosk/padde, og fobien kicker inn pronto; REDD KATTER, HUND og DEG SELV!!

Var det ikke for de firbeinte, ville jeg bare lagt beina på nakken å løpt inn. Nå var jeg imidlertid nødt til å risikere eget liv for mine søte små, hvilket innebærer å snike seg innpå fienden for en analyse.. Denne paddepanikken gjorde at jeg faktisk ikke helt enset at jeg bare hadde gått fra asken til ilden i det jeg kunne konstantere at det ikke var en padde, men en hoppende edderkopp.

– Og ikke nok med det; Det var den største edderkoppen jeg har sett i mitt liv!!..

Men hjernen min er altså såpass lammet etter å ha kunnet avkrefte den først antatte paddefaen, at det er først rundt dette bildet jeg gjenvinner såpass sans og samling at jeg blir meg bevisst på at jeg ikke bare sitter på huk og tar close-ups av hva som fremstår som en sort enke på steroider, men en HOPPENDE sort enke på steroider!! Den kan m.a.o hoppe opp på meg når som helst!!!

Bortsett fra en importert tarantella (som faktisk var så forbannet diger at den overgokk hele fobispekteret på størrelse med det utkommet at jeg sto igjen som ‘Norges tøffeste’ med kjempen på armen), er dette den desidert største av sitt slag jeg har sett i mitt liv. Og på toppen av det hele, hoppet den altså i vei som om det var en liten padde. – Hvilket jeg heller ikke kan huske å ha sett før!..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg