Den vakreste verdenen!

Som jeg vil tro en del av dere allerede vet, er jeg en ‘space-geek’ på et helt eget nivå, og har vært det så lenge jeg kan huske. 

– Og med tanke på tiårsdagen for terrorhandlingene på utøya, i tillegg til de strabaser som følger pandemien så glemmer en nesten at verden faktisk kan være et vidunderlig sted også. – Og er det noe som hjelper meg å få fokus over på den positive siden, så er det å se planeten vår stå opp på månen.. Når en ser hvor eventyrlig vakker planeten vår er, så blir man snarere inspirert til å gjøre noe aktivt for at den skal bli et (enda) bedre sted enn til å grave seg ned i den apati og håpløshet som lett kommer over en når alt tilsynelatende blir snudd på hodet.. 

 

Sjekk ut denne her, hvor man både får sett hvordan jordoppgangen så vel som jordnedgangen tar seg ut fra månen, så vil dere skjønne hva jeg mener!

 

 

[Filmet og utgitt av det japanske romfartøyet Kaguya, som i disse dager kretser rundt månen]

 

(foto: kaguya)

5 kommentarer
      1. Fordi månen kretser rundt jorden, så får man ‘jordoppgang’ og ‘jordnedgang’ på månen, liksom vårt kretsløp rundt solen gjør at vi får soloppgang og nedgang 😉

          1. Tror det er veldig greit at det ikke ‘skjer noe’ i dette bildet her, da ‘skjer’ ville innebåret et impact, og impact er aldri positivt, for å si det sånn 😅

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg