Det kvalmeste jeg har hørt!!

Jeg sitter her og surfer og aner fred og ingen fare.. Vitenskap og forskning er jo noe jeg er svært så interessert i, så da linken til Livescience dukker opp, klikker jeg denne, -og BOOM!! Så får jeg slengt noe av det mest motbydelige jeg har hørt rett i fleisen; Det viser seg at et forskerteam har klart å mygle sammen et halvt menneske- og halvt  sjimpanseembryo!.. 

 

 

Nå er det ikke sånn at jeg plutselig er blitt sentimental I hht knapt synlige celleklumper som dyrkes I petri-skåler, bare så det er bragt  på det rene en gang for alle! Greia er imidlertid at de klarte å holde liv I denne hybriden I 3 uker til enda på første forsøk, og da trenger en jo ikke akkurat være rakettforsker for å innse at de ikke vil la seg stoppe her..

Gjennombruddet hylles som noe som antas å ha stor nytteverdi hva medisinske fremskritt angår. Her nevnes alt fra ordinær dyrking av stamceller til at de ser for seg at det helt store kan utkomme fra det faktum at sjimpanse-cellene har vist seg mer levedyktig/seiglivede enn menneske-celler..

Jeg mener.. Med menneskets grelle historikk I form av å påføre andre arter lidelse for egen vinning, I det denne selverklærte superintelligente arten vi tilhører av en eller annen uforståelig grunn både har fått det fore at våre liv har en opphøyet verdi kontra individer tilhørende planetens øvrige arter, liksom denne forskrudde tanken om at andre arters smerte og lidelser skal være mindre reell enn vår, og at det dermed er fritt frem for å torturere alt som ikke er tilhørende menneskeslekten. Jeg mener.. Når vi har holdt det gående som noen jævla psykopater siden vi kom ned  fra trærne, kan jeg ikke se noen skjellelig grunn for at de ikke skal dra denne hybride-greia helt til de en vakker dag står der med et stakkars individ som det første av sin art, og det helvetet som er garantert å følge sluttproduktet av menneskets førstefødte I sin nyeste selverklærte rolle som selveste sjefsguden!

 

 

Hadde det latt seg gjøre, skulle jeg jaggu ha meldt meg ut av hele forbannede arten, og innført min egen, eventuelt som eneste individ.. Dette her er regelrett avskylig, og langt under et klokt individs verdighet!..

2 kommentarer
      1. Ja, jeg klikket helt etter å ha lest det der..
        Jeg kunne glatt satt alt jeg eier og har på at de vil dra dette her to the bitter end! Selv om det mot formodning skulle dukke opp en lov som forhindrer de i å dra det lenger enn f.eks 8 uker i det respektive landet, er det alltids plenty av andre land som tar de i mot med åpne armen. Åpner man Pandoras eske, så forblir den åpen, for å si det sånn! Sånt som dette er rett og slett ondskap og ikke vitenskap..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg