Dette kan vi da ikke finne oss i!

Sterke samfunnskrefter har langt på vei klart å tabubelegge begrepet ‘snikislamisering’ ved å benytte seg av det alltid-fungerende ‘rasisme-kortet’. Sett i sammenheng med den utvikling samfunnet syntes å ta, er jeg mildt sagt urolig for hvilke konsekvenser dette vil føre til hva angår våre verdier og den norske kulturarv..  

 

[foto: visitoslo.com]  Når det f.eks i norske skoler jobbes aktivt for å bytte ut ord som refererer til julen, slik som julemat og juleferie, med nøytrale betegnelser som tradisjonsmat og -ferie, har man, etter mitt skjønn, overgått grensen for hva vi kan finne oss i.

Det begynte med moskeer, med den følge at en ikke lenger måtte lenger enn til Oslo for å høre det jallende ‘Allahu akbar’ når det er bønnedags for de som bekjenner seg til den muslimske tro. Hvordan dette ble mottatt av en som fra før av irriterte seg over at ikke kirkeklokkene for lengst var passé, er vel neppe nødvendig å utdype..

Men så lenge jeg slipper å høre lurvelevenet, er disse gudshusene forsåvidt til å leve med, så fremt de utgår fra statsbudsjettet. Folk må jo få ha det livssyn de måtte føle for, uavhengig av hva jeg måtte syntes og mene om disse.

Den første endringen for å tekkes muslimene jeg imidlertid ikke evner å ‘svelge’, fikk jeg kastet i ansiktet da jeg i en kort periode jobbet som kantinemedarbeider på Stovner videregående. Her er det nemmelig kjemisk renset for svinekjøtt! At dette er en av de skoler med høyest prosentandel av elever med fremmedkulturell bakgrunn, er i mine øyne irrelevant, da det like fullt er en statlig drevet norsk skole, -og da skal det da for pokker kunne la seg gjøre å få kjøpt seg en baguett med ost og skinke! At det muslimske flertallet ved denne skolen (og lignende utdanningsinstitusjoner) skal få et rikelig tilbud av svinefrie matvarer, er jeg selvsagt fullstendig inneforstått med, men de må da vitterlig også tåle at det tilbys mat inneholdende svinekjøtt i et land hvor dette tross alt er gjeldende matkultur!

 

[foto: dagbladet] På Stovner V.G.S er f.eks den tradisjonelle baguetten med ost og skinke bannlyst av hensyn til den store andelen av elever med muslimsk bakgrunn.

Og nå har vi altså kommet dithen hvor det arbeides aktivt for å fjerne julen fra det norske språk, ved at skoler har ihverksatt tiltak for at et ord som f.eks ‘tradisjonsmat’ skal erstatte ‘julemat’, hvilket virkelig får alarmklokkene til å kime hos meg. At jeg, som kjent, ikke har stort mer til overs for kristendommen som religion enn det jeg har for islam, er ikke ensbetydende med at jeg ikke anerkjenner den rollen denne trosretningen tross alt har hatt for vår kultur. -Og julen har en særs stor rolle i den norske kulturarven, da den er vår desidert mest feterte høytid, om en så er aldri så lite troende. Jeg tilhører selv en familie hvor det ikke er så mye som ei religiøs celle å oppdrive, men hvor julen alikevel er en kjempegreie. – Så når de ‘kødder med julen’, da er faktisk et gedigent skritt tatt i retning av å eliminere det ‘norske’ her til lands, og da har det allerede gått alt for langt. Dette kan vi helt enkelt ikke finne oss i!

Det paradoksale oppe i det hele, er at det er så absolutt ikke muslimene som gruppe som harskylden i dette her. De uttalelser som har kommet fra den kanten, er faktisk at ting må få være som de er, -at folk må få ha sine tradisjoner i fred! I forbindelse med ordendringene i forbindelse med de kristne høytider, var det eksempelvis en stakkars imam som lettere forferdet uttalte at ‘folk må da få kalle julemat for julemat!’

For at dette landet skal forbli det godet som det tross alt fremdeles er, er vi faktisk avhengig av å sette foten ned, og slutte å la oss skremme av at noen hyler rasisme når det er snakk om å bevare det norske. Det er faktisk ikke noe motsetningsforhold mellom det å være innkluderende og åpen for nye landsmenn fra en fremmed kultur, og det å ville bevare våre egne verdier og egen kultur i eget land.

 

 

4 kommentarer
    1. Den saken om tradisjonsmat i stedet for julemat handlet om å ta hensyn til jehovas vitne, ikke muslimer.. do some research

      1. Det handlet, som du sier, i utgangspunktet om hensynet til jehovas på Seljord skole, hvor dette vel må kunne sies å ha hatt sitt utspring. MEN; For det første, har det seg slik at dette syntes å ‘spre seg til andre utdanningsinstitusjoner. For det andre, er det samme faen hvilken religiøs tilhørighet det er som trigget det hele i utgangspunktet, da hensynet per i dag er generelt for alle som ikke feirer jul.
        Generelt vil jeg også si følgende; At enkelte faktaopplysninger ikke fremkommer i blogginnlegg, skyldes som regel ikke at bloggeren ikke har lest seg opp på emnet, men nettopp at det er et blogginnlegg, hvilket medfører at en ser seg nødt til å foreta visse avkortninger her og der. Desverre, har vi kun oss selv og våre egne vurderinger å legge vekselen på i forhold til hva- og hvordan denne avgrensningen skal foregå, men den følge at det nødvendigvis vil være uenigheter hvorvidt den gitte prioriteringen var rett eller ei.

    2. Jeg har aldri sett snikislamisering i Norge, alt foregår helt åpenlyst. For eksempel, når jeg bodde på Stovner så hadde jeg en hjemmelaget moskee utenfor kjøkkenvinduet mitt.

      Og for 2 uker siden så kjøpte en islamistisk terror-organisasjon en skytebane i Oslo for 60 millioner kroner. Ikke noe særlig snikete akkurat. Det kunne vel ikke ha vært mer åpenlyst. De vil ta over landet vårt og de er ikke redde for å vise det. Og hvorfor skulle de være det, myndighetene støtter jo faanskapen. De bekymrer seg for `muslim-hat`. Jeg trodde først de mente hat fra muslimer. Men de mente at de ville verne muslimer mot onde, rasistiske nordmenn. Vi har et enkelt valg, vi kan henge oss nå med engang alle sammen og bli ferdige med dette. Eller vi kan kaste dritten ut av vårt vakre land.

      1. Jeg tviler ikke.. Stovner troner etter hva jeg har forstått fremdeles på topp som den drabanten med størst tettheten av fremmedkulturelle, med drabantblokker som Holmlia osv hakk i hel.. Jeg jobbet , som nevnt, i kantina på Stovner VGS i noen mnd for et par år siden, og selv om jeg kun bor en drøy halvtime fra Oslo og derav er vant med en viss innvandrertetthet, kunne ingenting ha forberedt meg på Stovner.. Det var fullstendig absurd!!!.. Jeg mener.. Der sto jeg i et urnorsk vinterlandskap på den ene siden, mens jeg på den andre siden, befant meg i et kulturelt landskap hjemmehørende i midtøsten/nord-Afrika, der ikke et nordisk utseende menneske var å se, og Allahu akbar runget fra moskeen i tide og utide..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg