Dødelig nettverk!

Da tenker jeg vi har kost oss lenge nok med morsomme soppkreasjoner og fargerike høstløv, så nå bærer det raka vegen inn i et dødelig nettverk. 

Nå mener jeg selvsagt ikke dødelig for oss, men i aller høyeste grad dødelig for de som blir fanget i det infløkte nettverket spom veves i sammen av edderkoppen.. 

 

Morgenduggen gjør ethvert spindelvev til et av de mest spektakulære av alle naturens kunstverk.

Den åttebeinte kunstneren var heldigvis ikke til stede da bildene ble tatt!

De horisontale bakkenettverkene har en annerledes struktur enn de vertikale som spenner seg over større areal.

4 kommentarer
      1. Inntil ganske nylig, hadde iallefall ikke jeg sjans til å kunne få skilt ut slikt som et spindelvev fra det som måtte befinne seg i bakgrunnen- og fått fullt fokus på dette med mobilen. Men de siste par årene, har faktisk mobilkameraene blitt like gode som digitalkameraet så fremt det er dagslys.
        Disse er så tatt med fjorårsmodellen til Samsung (kommer ikke på modellen, men det er den de har hatt fokus på kamerafunksjonen i markedsføringen).
        Det krever litt knoting i hht å få lyset til å treffe akkurat på rett spot i tillegg til zoomingen, men det gjør det jo med kameraet også 🙂

      1. Takker så mye 😀
        – Det tok litt tid før jeg begynte å få dreis på den zoom-funksjonen, og fremdeles hender det dann og vann at jeg har problemer med å holde på det respektive fokuset inntil bildet er tatt. Men at det i det hele tatt evner å ‘skjønne’ at det gjennomsiktige spindelvevet med de syltynne trådene er et alternativ i hht hvor det skal fokuseres, er jo unektelig særs avansert.
        Det eneste området jeg opplever mobilen kommer litt til kort i forhold til kameraet nå, er vel i dunkelt innelys, men her skal det imidlertid tas med i betraktningen at jeg er generelt dårlig på innendørsfotografering med mindre det er full flombelysning. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg