Dotter av Norge..

Til tross for å ha jobbet nærmest i ett med hhv Mental Helse- og i restaurantkomplekset siden torsdag, for så at ‘de små grå’ viste seg utslitt og ubrukelig i hht å få ‘kokt opp’ noe av interesse å skrive om, så blir det i det minste et fotoinnlegg! 

Altså.. Jeg har, som sagt, jobbet, og selv om mine foretagende mildt sagt er variert, så har de i det minste det felles at de foregår til lands- og ikke til vanns, så vi har m.a.o måttet krabbe ut av distriktets små vann– og opp på landjorden igjen..

På engelsk finnes det faktisk ikke noe eget ord for dagens motiv, da de bare går under betegnelsen ‘sprouts’ som alle andre knopper. På norsk, derimot, går de under den, i mine øyne, absurde betegnelsen gåsunger, til tross for at de overhodet ikke har noe med fugleunger å gjøre. – Hverken hva gjess eller noen annen art angår. Men noen fascinerende dotter er de nå uansett. 

 

11 kommentarer
      1. *hehe* Her må jeg bare ærlig innrømme at jeg kommer til kort.. Greit nok med den dunete overflaten, men beina, og ikke minst nebbet, da, Frodith? – Hvor er nebbet hen her!?? 😀 😀 😀

      1. Vafforno? – Kattelabber??? 🤣😂
        Den betegnelsen har jeg faktisk aldri hørt før! Men nå bor jo jeg på østlandet (rett utenfor Oslo), så for alt jeg vet, kan det godt hende de bruker den betegnelsen på sørlandet.. 🙂🙃

      1. Takker så mye 🥰
        – Jeg har faktisk aldri hørt den betegnelsen før nå! Om de nå på død og liv skal kalles opp etter ett eller annet fra dyreriket, syntes jeg nå iallefall kattelabber/puselabber er hakket mer treffende enn gåsunger. Men å begynne å bytte ut ord nå, er nok litt i seneste laget, tror jeg *haha* 🤭

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg