Drittlei!!

Fremdeles i koronapermisjon, mer eller mindre, og selv om det er løsnet opp noe, så er det fremdeles en likeså omfattende ‘munnbleieplikt’  som det var i april.  Videre går den utlovede 17 mai-feiringen med brask og bram for 2021 lukt til helvete, i det årets nasjonaldag herpes med enda flere restriksjoner enn i fjord. – Og det faktum at jeg ikke har hørt et pip ang. smittevern i forbindelse med den pågående muslimske id-feiringen, gjør dette meg om mulig enda mer grinete.. Men intet gjør meg mer ilter enn bygdefolk fra de grisgrendte områder i det ganske land som sitter der og klager, syter, kjefter og smeller over oss på det sentrale østland hver gang de aner at noen har tillatt seg å leve bittelitt etter å ha levd et drøyt år med lock-down!

 

 

Jeg mener.. Folk som knapt hadde hatt en føling av lock-down før de får en smakebit under den landsdekkende tre-ukersen i mars/april har rett og slett bare å holde kjeft! Det er så forbannet lett å sitte der i sin vestlandsbygd med 5 km til nærmeste nabo og være belærende og dømmende i hht munnbindbruk og sosial distansering når man ikke vet en dritt om hvordan det er å leve under slike forhold! – Ja, bortsett fra i disse nevnte vårukene, da.. Selv var jeg imidlertid nær ved å få fnatt i det jeg registrerte at klagesangen om hvor hardt dette var begynte fra nevnte hold allerede etter ei knapp uke! – Vel.. Bortsett fra en 7 ukers tid i sommer, har vi her på østlandet levd med en konstant lock-down i godt over 14 mnd til ende!!

Og det verste er jo at disse skarve ukene som det ble unisont gitt uttrykk for var så fryktelig ikke har gjort en dritt med medfølelsen deres! For nå er de i gang igjen, -med russen som hovedmål..

Jeg må ærlig innrømme at jeg har full forståelse for de som rett og slett klikker, legger en tusenlapp på bordet, og kjøper seg en smitte for å bli ferdig med det! Jeg skal ærlig innrømme jeg hadde vært kapabel til å gjøre det samme selv under gitte forhold og omstendigheter! Nå skal det imidlertid sies at jeg la en viss innsats i å få den smitten allerede i forkant av påsken i fjord, da det var åpenbart at vi ville lukkes inne alikevel..

– Og jeg orker ikke engang begynne å ramse opp hvor jeg mener de kan dytte de forbannede vaksinepassene sine! Jeg er rett og slett så forbannet lei all inkonsekvens, usannheter, halvsannheter, unngåelser og tvangstiltak som går på tvers av både grunnlov og menneskerettigheter for en virussykdom av dette begrensede kalibret at jeg holder på å spy!

10 kommentarer
    1. Hei. Jeg er enig med deg i alt du skriver. Vi har vært heldige her i vest hvor jeg bor, totalt 8 uker med lockdown på 14 måneder tror jeg. Jeg har venner og familie på østlandet og jeg har hele tiden hatt enorm sympati med dere der borte. Håper dere får åpnet opp snart og kan leve “fritt” igjen. Ikke helt “fritt” her heller – men i motsetning til dere så har vi sluppet lett unna – enn så lenge.

      Håper det gir seg snart og som du skriver send vaksinepasset et visst sted

      God 17 mai

      Liker bloggen din 🙂

    2. Ikke at det hjelper deg noe, jeg ser du er frustrert og skjønner at du er dritt lei, men så forbanna jævlig deilig å se at noen andre også legger ord på det, jeg vil spy av alle disse nikkedukkene her på berget, og moralistene, og fascistene og islamistene, og.. nei uffda, dette gjør nok ikke humøret ditt bedre, men I’m with you, og digger deg 👍🏾

    3. Jeg er ikke like frustrert som deg. Selvfølgelig fordi jeg bor her det er lite eller ingen smitte. Jeg kjenner ingen som har vært smittet og smitteappen min har ikke funnet noen i min nærhet heller. Jeg brukte munnbind i butikker en kort stund da vi hadde et utbrudd her. Ikke nå lengre, men de aller fleste bruker det fremdeles. Helt unødvendig mener jeg.
      Og dette med antall på hvor mange vi kan ha på besøk bare tull i mine øyne.
      Mange av reglene er overdrevet. Likevel er jeg glad for at jeg ikke bor i Sverige.
      Og jeg føler med dere som virkelig har måttet lide fordi noen ikke har vært forsiktig nok.

      1. Takk. <3
        For oss som er underlagt Oslo-reglementet er det virkelig helt jævlig. Både de forholdene vi har vært tvunget til å leve under så lenge, i tillegg til at jeg har tapt all tillit til styresmaktene..
        Jeg mener jo at ressursene heller skulle vært satt inn på å skjerme de tilhørende risikogruppene, og latt oss andre holde Norge i gang, for å si det sånn. De kan jo ikke si vi redder liv når tiltakene kommer til å ta knekken på flere enn sykdommen..

    4. Får håpe at det ikke er alt for lenge igjen av de mest ekstreme tingene ved denne pandemien nå. Og at de muterte variantene vil spre seg så langt og mye og forårsake like mange skritt tilbake som enkelte, delvis meg selv inkludert, frykter <3

      Et veldig godt formulert og fint innlegg. Jeg skjønner frustrasjonen din veldig godt. Selv har jeg sjeldent kjent spesielt på noe som helst ved denne pandemien bortsett fra at jeg som alle andre syntes det var jævlig uvant med alt som skjedde for første gang mars i fjor, samt at jeg har en viss vaksine/nåle-angst, men jeg har full sympati for de som merker pandemien mer på kropp og sinn enn meg selv 💖

      1. Takk <3
        Det er rett og slett ikke holdbart sånn de holder på her. Å redde folk fra å dø av viruset mister liksom glorien i det flere er i ferd med å dø av tiltakene 😛

        1. Mm.. begynner å minne mer og mer om de siste krokodille-oppgavene i matten på skolen dette hvor det ble stadig vanskeligere å se hvilken vei man burde vende kjeften for minst skade.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg