EgoTrip!!

I går ble det slått stort opp at bloggeren Julia Nyland (or something) trår til med en first class ego-trip til Spania. Sånt er rett og slett til å bli muggen av..  Jeg mener.. Her har jeg gått i bresjen for smittevernskritikerne siden dag en gjennom pur argumentasjon, mens Julia fyker til himmels på bloggtoppen ved å pådra seg hele nasjonens avsky og vrede i det hun ikke sier et ord før hun kan sees avbildet på ei solfylt strand der hun vinker et gedigent ‘fuck you’ til alle oss andre.. Jeg, derimot, har til mitt store hell oppdaget at man som blogger kan reise egofritt, influencer-style!  

 

Ekstravagant som jeg er, ble det selvsagt så alt for stusslig å nøye seg med en skarve strandtur.. Skal det ‘reises’, så skal det ‘reises’, og dermed gikk turen over ‘dammen’, hvor jeg først foretok en mellomlanding med innebygd shoppingrunde i New York..

 

..før turen går videre til L.A, hvor jeg finner tonen med en superb gjeng som går under det smått ironiske tilnavnet ‘housewives’..

 

Ja, her ser dere meg altså sammen med ‘girlsa’. *hug, hug & kiss, kiss to Lisa, Teddy, Erica, Garcelle, Sutton, Dorit and Kyle!*

 

But all good things come to an end, som de sier ‘over there’, og jeg måtte jo bare fly videre for å rekke hele ruten før innlegget måtte skrives og droppes i morgentimene norsk tid. Det ble jo rimelig høy champagneføring med gjengen i L.A, så det var (som dere kanskje ser)  en bra ‘shaky’  (un)real housewife of Norway som toget ut av jet’en i Dubai, ass!..

 

Etter å ha fått rettet på formen som en plaskende havfrue på Dubai’s himmelske strender, ble jeg atter igjen champagne-tørst, -og det så til de grader at jeg faktisk ikke var helt med på hvor siste stopp på reisen ble foretatt. Jeg syntes å erindre noe om Russland sånn langt baki ‘dimman’, så vi går for det.. *hikk*

* So let’s see if your little trip can beat this, frk.Nyland (or whatever your name is) *

 

Konklusjonen er at detta var så mye fake moro som det kan få blitt! – Og selv om min uselviske fake-trip er aldri så mye dårligere betalt i form av sidevisninger, så er det faktisk like fullt å foretrekke. Demonstrering av ens motstand mot smittevernshåndteringen bør tross alt begrenses til det minstemål der en mener ens egen helse står på spill. Å rett og slett gi fullstendig faen er faktisk ikke greit, da følgene er så alt for store blitt for land og folk med det de er, om en ikke skal gå ut av sitt gode skinn for å gjøre situasjonen enda verre..

 

 

 

8 kommentarer
      1. Ja, det var nå litt snaut,, Men siden Grys reiser tilbyr gratis farting hvor enn du måtte ønske i hastigheter som knappest overgås av lysets, så kan jeg jo bare dra over når jeg måtte ønske.. 😛

          1. Ja, det spørs vel om en sånn holdning til andre mennesker vil være tjenelig på lengre sikt.. Alikevel er det jo smått absurd a se hvordan etterkrigstidens mest egosentriske handling løfter vedkommende opp og frem dagen etter den ble kjent (haha)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg