Elsker?.. Elsker ikke?..

Fra å ha tatt for oss av skogens merksnodige røtter, roter vi oss videre til et harem av angivelige prester, som visstnok skal hete ‘Daisy’ alle som en, i ens ærend for å ta kragene deres nærmere i øyesyn. – Forstå det den som kan! 

 

Hvordan det kan ha gått for seg at denne blomsten ble oppkalt etter denne latterlige krepp-platen med hull i prestene går rundt med når de utfører sine prestegjerninger, er hinsides min fatteevne.

Selv foretrekker jeg det engelske ‘daisy’ istedet, da dette navnet er en av våre aller flotteste villblomster langt mer verdig i mine øyne.

Jo større de er, dess mer dekorative er de.

Men også hva disse blomstervekstene angår har jeg (selvsagt) min særegne forkjærlighet for ‘feilvarene’..

Selv om det i blomsterverden holdes åpent hus med gratis pollen for alle, er det alltids en og annen idiot som ikke har fått med seg anmerkningen til de besøkende om å utstyre seg med medfødt sugerør..

En god bukett fikk så æren av å få bli med å pryde ‘casa Henriksen’ for resten av sine dager.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg