En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Endelig!!

Som sagt i forrige utgave av ‘En bloggers bekjennelser, så skjedde altså det som ikke skulle skje natt til torsdag; Et eller annet arbeidslag som av en eller annen grunn hadde noe fore som innebar boring i bakken ved E18, går i gang med dette uten å kartlegge hvorvidt det var ett eller annet under denne bakken å ta hensyn til. – Og følgelig, så har hele kommunedelen blitt hensatt i en off-line huleboertilværelse i drøye 2 og et halvt døgn til ende..

 

 

At en som blogger er avhengig av et fungerende internett for å kunne fungere som nettopp det; En blogger, er jo åpenbart. Men jeg er også blant de hvis avhengighet av dette nettet stikker dypere enn som så; For da er det nemlig snakk om både arbeidsverktøy, nyhetskanal, underholdningskilde og oppslagsverk, samt at en slettes ikke ubetydelig del av ens sosiale liv utspilles her! At dette kan gi alt fra et trist og tragisk- til et regelrett patetisk inntrykk, har jeg overhodet ingen problemer med å forstå, men sannheten er nå en gang beklagelig vis akkurat så (potensielt) trist og patetisk som den er..

Når vi nå er inne på dette med sannheter, så er jo ‘en bloggers bekjennelser’ en sannhetens spalte, men dog, som det er anført innledningsvis, isolert til bloggerens perspektiv. For bloggens faste, liksom mer sporadiske lesere, har dette syntes å være et åpenbart faktum, hvorav det følger at fremstillingen av de respektive sannheter er gitt et i overmåte navlebeskuende, borderline narsissistisk perspektiv. Dette fordi en på dette viset gir det hele et mer ekstremt, så vel som enfoldig preg, slik at en på den ene siden, gir de som også opererer på nett (det være seg i form av blogg eller SoMe) en gjenkjennelsesfaktor hva mind-settet for akkurat denne delen av tilværelsen angår, liksom jeg antar det gir en underholdningsverdi for øvrigheten av leserne.

 

 

 

Som sagt, har det åpenbart ikke vært noe spørsmål blant kjernen av dere lesere rundt  dette her, av den enkle grunn at jeg har på ett eller annet vis klart å tiltrekke meg ønsket målgruppe; Nemlig de med en IQ som så til de grader overgår den som kan forventes hos en gjennomsnitts glassmanet som en bør kunne forvente av den art som etter sigende skal være planetens ledende på IQ-fronten kontra en som ikke har noen hjerne i det hele tatt! Det var dermed med en salig blanding av vantro og forlystelse jeg rakk å få et innblikk i hvordan ståa er hos de som ikke er tilhørende nevnte målgruppe; Altså de som frekventerer ‘trasher-trådene’ på Kvinneguiden.

 

 

Nå heter det seg jo at en ikke skal le av de.. – Ja, hva heter det nå som ’tilbakestående’ ble kastet på hodet ut av de politisk korrekte gemakker for akseptable betegnelser?.. – Mindre begavede? Enfoldige? Begrenset mht mental kapasitet- eller ressurser? – Samme faen kan det være, mindre begavede får funke som betegnelse for de vi altså ikke skal le av. For om jeg mot formodning holdt meg innenfor mht til valg av betegnelse, så brøt jeg allikevel så til de grader med de nevnte rammer igjennom å henfalle til krampelatter over de betegnelser jeg ble til del etter å ha tatt til orde mot måten de omtaler enkeltmennesker og deres virksomheter på.. For selv om JEG er blant de som ikke rammes av det som måtte komme min vei på nett, og derav kun ser det komiske i det, så gjelder dette så langt i fra alle.  For selv om dette er området hvor jeg har min ‘super-power’, så er jeg avhengig av psykolog for å kunne sette fot innenfor dørene på et offentlig kontor som f.eks NAV. Derfor vet jeg utmerket godt hvordan det er å rammes der den mentale skoen trykker, for å si det sånn, liksom jeg etter beste evne forsøker å gi en tilsvarende støtte på det feltet hvor jeg har min styrke, som den jeg anser for ubetalelig å motta der jeg har min svakhet. – Og det å rammes av netthets, er svært vanlig, og derav en hyppig årsak til at folk rett og slett ikke orker mer, og følgelig oppgir en virksomhet de i utgangspunktet elsker.

Dette er intet mindre enn forkastelig, og noe vi rett og slett ikke kan finne oss i får foregå uimotsagt slik det i bunn og grunn gjør per dags dato.

4 kommentarer
      1. Takker så mye 🥰
        En får jo ikke får gått tilbake og gjort noe som kunne forhimdret at Mette (Ask) sluttet, men en kan i det minste lære av det, og legge litt innsats i å forhindre at det forsvinner flere 😉

    1. Vet du, jeg tror forum der det er “legitimt” å diskutere person og ikke sak, er kommet for å bli. Bak et anonymt kallenavn kan selv den sindige bli til et skikkelig troll! Det syke er at det fortrinnsvis er de godt over myndighetsalder som taster ned det meste av søpla..

      1. Ja, jeg må nok dessverre gi deg rett i det.. Jeg skjønner bare ikke hva som går igjennom hodet på de i det de sender ut uttalelser som er helt hinsidig hva som er akseptabelt under normale omstendigheter! Og det er jo så mange av de! Såpass mange at en med all sannsynlighet forholder oss til en eller annen som opererer innenfor denne kategorien på daglig basis.. 😳

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg