En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

KRISE!!

Med en flotters 16 plass på dagens liste, hvilket vil si tre plasseringer opp fra i går, skulle det jo i grunnen bare vært velstand her på berget, men den gang ei!.. For om ikke søndagens prøvelser, i etterkant av drøye 19 måneder i lock-down a-la smittevernshelvetet i Oslo-området var nok (hvilket er redegjort for i dette innlegget), så våknet jeg i morges til en bloggers ultimate mareritt; Internettet var nede!!  

Utsnitt fra dagens toppliste hos blogg.no.

 

Umiddelbart så tror en jo at det er ens eget nett som har klikket, med de påfølgende desperasjonens handlingsmønster som seg hør og bør; Sjekking av innstillinger og kontaktfester, for så å ty til av- og på-slåinger.. Men denne gangen, var det faktisk ikke meg, men en eller annen brødgjøk av en kommuneansatt som ikke tenkte på å sjekke hvor man fritt kunne bore og grave i bakken uten å herpe eventuelle kabler og rør. – Og følgelig så VAR det i dette tilfelle kabler der vedkommende fant det for godt å kjøre maskineriet sitt ned.
Når jeg da kan fortelle at verken blogglister eller annet knyttet til det verdensomspennende nettet har latt seg åpenbare før nå, vil det nok allikevel være en og annen skarpsindig leser som lurer på hvorfor jeg da ikke bare kunne ta i bruk telefonnettet! – Og grunnen til det, er at jeg ikke har giddet å inkludere særlig med GB i telefonabonemanget, i og med jeg ikke bare HAR nett hjemme, i tillegg til at jeg som regel bruker internett hjemme. Så når jeg har behov for mer telefonnett, så fyller jeg bare på. – Og det ville jo definitivt bli gjort i dag, dersom dette hadde latt seg gjøre på ett eller annet utsalgssted innen en viss nærhet, for utenom på nett, slik jeg pleier å gjøre, men som jeg jo nå ikke har! Så da måtte det faktisk oppdrives en sjåfør for å få tak i dette her, milevis unna!..

 

 

Så for de som eventuelt måtte lure, så er ødeleggelsen fremdeles ikke fikset opp i, og det eneste man kan gjøre er da å håpe at de i det minste klarer å få reparert denne kabelen før hele området her ruineres som følge av å måtte punge ut for svinedyrt ekstrapåfyll av telefonnett!

9 kommentarer
    1. Nettet har vært borte her i dag også, flere leverandører og operatører som sliter.. måtte bare sitte på balkongen og røyke og lure på om det kommer vaksiner mot blogg19-angst 😂

    2. Da vi kjøpte rekkehusleilighet på 90-tallet gravde vi i blomsterbedet for å plante en rosebusk. Da kuttet vi kabel-TV ledningen til to rekkehus -totalt 8 leiligheter rett før en sånn fotballkamp “alle” skal se. (Vi er ikke interessert i fotball). Var ikke den ideelle måten å bli kjent med naboene på….

    3. Uten nett blir jeg veldig rastløs. Ikke til å leve i hus med sier min kjære. På hytta er nettet veldig ustabilt. Mobilnett med forsterker og uendelig med GB.

      1. Jeg også!
        Det er faktisk så galt at dersom jeg fikk valget mellom å ha nett og strøm i huset for øvrig, så hadde jeg valgt nettet, med et mulig unntak for januar og første halvdel av februar når vinteren er på sitt kaldeste.. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg