En Bloggers Bekjennelser!

En bloggers bekjennelser er et slags dagbok-konsept, dog med en humoristisk vri, der jeg vil dele de tanker og reaksjoner som utspiller seg i forbindelse med den besettelsen man, i kraft av det å være blogger, har i forhold til listeplasseringer og ditto antall sidevisninger + litt attåt. Tanken bak dette her, er at det kan være artig å få et usensurert innblikk i en bloggers mind-set på sitt mest navlebeskuende, hvilket tidvis vel må kunne sies å være borderline narsissistisk.. 

 

 

Hectic times, lousy blogging..

Atter et par dager med elendig blogging, altså.. Denne gang er det imidlertid ikke manglende nett som har skylden (hvilken frustrasjon fremkommer i dette innlegget), men at det rett og slett har vært litt hektisk, kombinert med den fryktede skriveblokkeringen som også ramme oss bloggere fra tid til annen.

Det er i grunnen litt underlig det der; Hvordan en den ene dagen lider valgets kval fordi det er så alt for mange emner man brenner inne med, mens de samme ideene bare avskrives som ubrukelige sammen med alt annet som måtte dukke opp den neste. – Og aller mest frustrerende er det de gangene en begynner å skrive, for ikke snakke om de gangene det ikke lenger bare er snakk om å begynne, men nummeret inntil å fullføre et innlegg, bare for å slette hele dritten..

Det har så visst blitt sendt ut mang en eder med denne bloggen, men det er for peanuts å regne kontra det som har falt under arbeidet med den, for å si det sånn!

Ditto merksnodig er det at når en selv har skriveblokkering, syntes det som om alle andre overgår seg selv hva kule og interessante innlegg angår. Følgelig er følelsen at det bare ens egen hjerne som har kortsluttet, og det så til de grader! – Og jo mer en stresser noe, desto verre blir det, som kjent. Dette er jo ikke bare noe som gjelder skribenter, men alle som driver innenfor et eller annet kreativt virke. Så det eneste en kan gjøre, er også det klart vanskeligste; Nemlig å bare legge fra seg hele greia, og lene seg tilbake i vissheten om at her er det ingenting å hente for øyeblikket, så her er det bare å ta det helt med ro og tenke på noe annet inntil arbeidstitler og potensielle overskrifter atter igjen popper opp bak pannebrasken. – Slapp av, og ta det som en ferie!

Joda, visstnok er dette det eneste som funker i en sådan stund, men ferie my ass! Det er jo ikke mye gjennomførbart!

8 kommentarer
    1. Ikke et ord om listeplasseringen i dette innlegget 😜 Noen ganger finner jeg inspirasjon av andre, leser litt rundt på nettet, artikler, blogger. Finner jeg noe jeg kjenner meg igjen, så tar jeg den artikkelen/blogginnlegget som utgangspunkt og gjør det om til mitt eget. I går brukte jeg utgangspunkt i et innlegg Monica hadde skrevet som jeg kjente meg igjen i, budskapet ble det samme, bare at jeg brukte mine opplevelser og erfaringer. I dag har jeg et innlegg ute med «5 morsomme ting» som jeg uten å ha lest innlegget til hun blonde fra Paradise Hotel, men bare lot overskriften inspirere meg til et innlegg.

      1. Siden mangelfull blogging er synonymt med raka vegen ut over sidelinjen for min del, er det ikke stort mer å si om den saken *hehe* 😀
        Ja, det er nok ikke så dumt å la seg inspirere ved å gjøre andres grunnidé til sin egen, so to speak.. 🙂

    2. Det er det som er så fint at det går an å skrive at man har ikke noe å skrive om:)
      Det skjer jo alle tror jeg:)
      Ha en fin dag videre:)

    3. Ja det har skjedd meg ganske mange ganger altså, men det går til slutt. Enten etter en liten pause som ikke burde være for lang (da faller jeg helt ut) eller at jeg skriver selv om at jeg ikke publiserer. Skrivesperre i ordets forstand har jeg som regel ikke, men som du sier skrive for så å slette hele greia, DET har skjedd gang på gang.

      Rart det der som du sier at noen dager så har man ørten ting man har lyst til å skrive om, andre dager er alt man tenker å skrive om HELT feil (i eget hodet) 🤦‍♀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg